Begin volgende week heb ik een functioneringsgesprek met mijn lgv. De relatie met hem is niet goed.

Mag ik zonder dat hij dat weet het gesprek opnemen, middels bijv de mob tel? Want zijn vertaling uit voorgaande gesprekken is een andere van mijn vertaling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom zou je het stiekem doen?
Wanneer je daar later 'iets' mee wilt doen, zal het jouw relatie met je baas er niet beter op maken!
Hij zal z'n vertrouwen in jou kwijt zijn, met alle gevolgen van dien.

Ik zou het volgende doen:
Maak je lgv er van te voren op attent dat je niet tevreden bent geweest over voorgaande gesprekken, en dat je hoopt dat er dit keer een fijn gesprek zal plaatsvinden.
Probeer hem daarbij uit te leggen wat je dwars zit, en hoe HIJ jou kan helpen om een en ander te verbeteren.

Als je het toch niet vertrouwt, vraag hem dan gewoon of hij het vervelend vindt dat je het gesprek opneemt. Zeg hem dan dat je het wilt doen voor je eigen gemoedsrust.

Ten slotte nog dit: Een functioneringsgesprek is feitelijk bedoelt om JOU tegemoet te komen: Waar loop JIJ tegenaan, waar zou men JOU nog tegemoet kunnen komen, en wat zijn JOUW wensen tav proffesionalisering en beleid. Een functioneringsgesprek is geen beoordelingsgesprek!

In ieder geval: Speel open kaart! Leg je zorgen waar ze horen: bij je leidinggevende. Maar ga geen stiekeme dingen doen, dat zal uiteindelijk altijd tegen je werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt het altijd opnemen. Wat je er later mee doet, kun je dan bekijken. Het zal geen juridische waarde hebben, maar je kunt achteraf wel eens welles nietes wat betreft de loop van het gesprek voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen, als er later toch weer geduvel van komt kun je hem er alsnog mee om de oren slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik verwacht dat de relatie alleen maar slechter word als hij erachter komt dat het gesprek hebt opgenomen. Wat mij een goed idee lijkt: Zet de afspraken en dergelijke samen met hem op papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij later verneemt dat je het gesprek hebt opgenomen wordt de ruzie waarschijnlijk wél groter. Maar ruzie heb je toch al dus ik zou zeggen: gewoon doen! Of het wettelijk gezien mag weet ik niet, maar mijn broer zegt altijd "Zo niet, dan toch ook". En daar ben ik het in dit geval wel mee eens.
13 jaar geleden
Je mag het gesprek wel opnemen zonder dat hij het weet, maar vervolgens mag je die opname niet aan derden laten horen. Je hebt er dus niet zoveel aan als 'bewijsmateriaal'.

Maar wat ik me afvraag: van vorige gesprekken zal toch een gespreksverslag gemaakt zijn? Waarom heb je die verslagen geaccordeerd als je het niet eens was met zijn lezing? Zo'n verslag is niets waard zonder jouw handtekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk teken je het verslag toch. als dat niet voldoet aan de inhoud teken je gewoon niet.

Daarnaast is een FG om wederzijds te praten, dus kun je deze minpunten van je leidinggevende ook ter sprake brengen,

Daarnaast is een fg leuk, maar heeft geen waarde als zo een gesprek maar 1 keer per jaar plaats vindt.
Een fg waar zaken naar voren komen die voor jou een verassing zijn kloppen al niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een dergelijke opnamen heb je niet, omdat je het niet kan gebruiken. Veel beter is het om een P&O functionaris bij het gesprek uit te nodigen. Dat is bij mijn weten je recht, indien je niet het gevoel hebt dat eea correct is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een functioneringsgesprek is een open gesprek tussen de leidinggevende en de werknemer. Het is geen beoordelingsgesprek. Een beoordelingsgesprek is een eenzijdig gesprek hierin luistert de werknemer. In een functioneringsgesprek bespreek je wat er wordt geschreven. Daarnaast mag je het voor gezien ondertekenen en hoeft dat niet voor akkoord.
ronron1212