Waarom denken veel medeleerlingen dat ik gestoord ben omdat ik hard rock muziek luister??

Ik word er altijd helemaal razend van als ik gepest word om mijn muzieksmaak want dat slaat verdomme nergens op!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
itsme
13 jaar geleden
Je meent toch niet serieus dat je naar hard rock luistert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WTF. Daat is niks mis mee. Als je er van houdt.
itsme
13 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik meen het serieus. Als je er iets tegen hebt ga dan niet je tijd verspillen door allemaal stomme reacties op mijn vragen te zetten want ik heb ze voor serieuze doeleinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamma: niet zo happen! Soms maken mensen een grapje joh, je gedraagt je als een krokodil die ongesteld moet worden: bijten naar alles en iedereen. Dat werkt niet ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha itsme, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo reageert bevestig je het beeld van mensen over die muziek, nl. dat het agressief en chagrijnig is.
Kimath
13 jaar geleden
Ik ben een vrouw van 22, mensen kijken altijd heel verbaasd als ik zeg dat ik hou van Metallica en dergelijke bands. Niks van aan trekken, gewoon luisteren naar de muziek die jij leuk vind. Ik vind het zelf stukken beter dan wat je soms op de radio hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is je eigen stijl, tenminste ben je iemand die nog zichzelf blijft:) Je hoeft niet leuk te vinden wat anderen vinden, laat je vooral niet kleineren en pesten. Het is onredelijk wat ze doen, dus voel je niet al te aangesproken:)

Het beste antwoord

Als jij zo reageert als zij een opmerking maken, dan snap ik het wel. Want dan maak je jezelf tot een 'sitting duck': als je es iemand lekker wil opjutten, dan zeg je tegen Gamma dat ie domme muziek luistert, geheid dat ie hapt.

Wat kan jou het nou schelen dat zij het niet snappen? Jij geniet ervan, daar gaat het toch om? Laat zij lekker naar hun muziek luisteren, jij hebt de jouwe.
Doe maar net of je een pinguïn bent ;-) en laat het als water van je af glijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

laat je niet zo opjutten door iedereen
als ik zo je vragen lees heb je wel een ontzettend moeilijk leven
medeleerlingen pesten je
een docent die de pik op je heeft

trek het je niet aan en luister gewoon naar muziek waar jij van houdt
leef je eigen leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee...dat slaat zeker nergens op..
ieder zijn smaak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk pesten ze je niet om je muzieksmaak, maar om de reactie die je op hun gepest geeft. probeer het gewoon te negeren dan houden ze er vanzelf mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, mijn idee
Ik luister GreenDay.
Mijn medemensen vind dat nou eenmaal geen mooie muziek.
Kan ik er wat aan doen? Nee.
Laat je toch niet zo opjutten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, Green Day? Daar kom je toch niet voor uit? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Greenday is meer soft-hardrock. (klinkt vaag) Maar het is nog behoorlijk mainstream :). System, dat is lekker alto :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij eigenlijk bedoelt met Green Day is "poser". Toch? :P Ugh, System is wannabe-mainstream. Als je goede hard rock of alto muziek zoekt, moet je sowieso niet luisteren wat er op muziekzenders komt. Doe maar Scandinavische dark metal (Finntroll, Therion, Nightwish (aardig mainstream, maar mensen kennen het), Trail of Tears) Dat houdt natuurlijk niet tegen dat ik een partij ga hossen als System of a down lekker aan het raggen is, lol :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets heet punk rock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het feit dat het niet uitmaakt wat voor muziek je luistert.
Het aantal beats per minute ligt nogal wat hoger dan andere muziek. En vaak wordt er niet gezongen met een normale zangstem, maar wordt er gegrunt (weet niet hoe je dit schrijft). En mensen die naar hard rock luisteren kleden zich ook vaak anders en gedragen zich soms anders. En juist omdat dit zo anders en exclusief is zou dit bestempeld kunnen worden als gestoord. Echter moet je je er niks van aantrekken. Iedereen heeft zijn eigen stijl en eigen smaak. Trek je er dus niets van aan en blijf vooral luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je toch eerst even de noten in muziekstijlen moet gaan tellen. Beats per minute maken geen hard rock en grunchen is weer een aparte zijstroom van diverse muziekstijlen in de underground.
Dit noemen ze "hokjesgeest" en is iets typisch nederlands. Het wordt in dit geval gebezigd door mensen die geen eigen wil en mening hebben en hun hele leven en denken laten beinvloeden door reclame en oude DJ's die al 20 jaar in hun pubertijd vast zijn blijven steken. Daarom vinden ze dat jij de verkeerde muziek beluisterd.

Ik zal je een mooi wapen geven om terug te vechten, hardrock, metal en heavy metal wordt door de bands zelf geschreven. Zowel de tekst als de muziek. De hiphop en gangsta rap die de meeste jeugd mooi vind in met samplers grotendels gejat. Een beatje hier jatten, een soundje daar, de stem van Darth Vader er illegaal zonder toestemming van George Lucas er bij doen en hupsa weer een hitje geschoord. En de meesten vinden het alleen maar mooi omdat ze totaal geen idee hebben dat er ook andere muziek bestaat. De meesten, behalve jij dus.

Een ander feit is dat vooral gangsta rap niets anders doet dat het promoten van drugsgebruik, verkrachting, overvallen, geweld en criminaliteit. De hard rock mag er dan duivels uitzien zoals de cd hoezen van bijvoorbeeld Meatloaf, AC/DC, Napalm Death en anderen, maar de meeste bands vinden hun oorsprong als protestband en prediken juist voor vrede en respect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig gesproken, ik neem aan dat je zelf ook naar 'ons' soort muziek lusiterd, op te maken uit je prachtige verwoording van baggerhop :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk hou ik van veel soorten muziek. Sommige rap vind ik ook mooi zoals de franse rap van Manou, La tribu de Dana en Les chants de druïde. Dit gaat over een ver verleden van frankrijk en de Dana hebben werkelijk bestaan. Ze hebben veel onderzoek gedaan want hun muzikale verhaal klopt. Daar heb ik respect voor, zeker omdat het toen ook nog jonge knaapjes waren. Maar ik heb ook de orgelwerken van J.S.Bach op de plank. En ja ook AC/DC, Napalm Death, Meatloaf, Normaal, Van Halen, Guns 'n Roses en veel anderen in allerhande soorten stijlen muziek en het engels, nederlands, fries, turks, frans, duits, gaelic en japans.
flyingcrow
13 jaar geleden
Kijk, dit is weer iemand met een goede muzieksmaak,die verder kijkt(en luistert )dan zijn neus(en oren )lang zijn!
hmm, ik heb zelf ook zo'n tijd gehad op de basisschool. en het is gewoon net even andere muziek als de rest luistert op dat moment. de meeste mensen luisteren toch vooral pop e.d.

reageer er niet te agressief op, anders dan maak je het alleen maar erger. probeer ze uit te leggen waarom jij die muziek mooi vindt. probeer ook niet neer te kijken op de muzieksmaak van de rest van je klas. toon interesse, en dan krijg je dat vanzelf terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IDD! Niet agressief of defensief op reageren! Zo laat je jezelf kennen en leg je je zwakheden bloot. Daar maken je pesters maar al te graag gebruik van!
Hardrock is redelijk opdringerige muziek. Als jij ernaar luistert wordt je omgeving er ook mee opgezadeld. Het knalt via de oordopjes de ruimte in.
Dat kan ermee te maken hebben.

Probeer eens andere muziek, die jouzelf ook wat rustiger maakt. Die je positievere gevoelens geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is het anders dan house/hiphop/r&b/ enz.... ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beat van een rapper komt er niet uit? Zeg nou zelf, in de tram hoor je vaker een verprutste hip hop beat uit iemands oortjes dan de fantastische drumpartijen van bijvoorbeeld Joey Jordison? Bovendien is dit behoorlijk duidelijk niet wat de vraagsteller bedoeld. Hij wil van het bijeffect van hardrock af (pesten), niet van de hardrock zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Ineke, maar deze keer kraam je onzin uit. Ik zeg dit met alle respect des persoons. Ik heb een cd van Napalm Death, dit word door veel mensen als negative bagger omschreven. Maar de naam (vertaald) Napalm Dood komt uit de tijd van de Vietnam oorlog toen deze Amerikaanse speed metal groep zich oprichtte als protestgroep tegen de Vietnam oorlog waar door de Amerikanen heel veel napalm werd gebruikt dat onnodig slachtoffers maakte. Ondanks de harde muziek en het zeer hoge tempo predikt deze groep nog steeds dat de mens in vrede moet leven zonder onderdrukking van politiek of religie. Ze doen dit alleen in bewoordingen die net zo grof zijn als oorlog zelf. En dat is misschien nog niet eens zo heel verkeerd. Je kan de muziek niet mooi vinden, maar de boodschap van de groep is goed. Wat betreft de opdringerigheid van muziek, dit is meer gerelateerd aan het vermogen van de versterker dan het tempo of gebruik van diepe bassen. In mijn buurt woont een man van respectabele leeftijd die elke dag uit zijn werk thuis komt en de auto in de garage zet. Terwijl hij de deur van de garage open klinkt er elke dag weer keiharde klassieke muziek of oud hollandse meehuilers uit zijn auto die hij met de deur open laat staan. Dat is evenzogoed opdringerig en overlast. Als ik puur de teksten bekijk even los van de muziek, dan is de gemiddelde hard rock en metal heel wat positiever dan het hollandse levenslied dat niets anders doet dan klaagzangen over ellende, verdriet, huilen, nog meer ellende. Tjonge wat positief is dat. Als iemand in een depressie zit kan je wat dat betreft beter naar een metal band luisteren. Oh ja, nog even dit, Heavy Metal betekend zwaar metaal. Vooral in het christelijke milieu wordt gezegd dat daar vuurwapens (die van metal zijn) mee worden bedoeld. De werkelijkheid is dat in deze muzieksoort heel veel gebruik wordt gemaakt van de staalsnarige elektrische gitaar. De drummers gebruiken vaak staalsnarige Snare Drum en metalen cymbalen. Daar komt de naam metal dus vandaan. Dit in tegenstelling tot klassieke muziek die veel meer gebruik maakt van nylonsnarige akoestische gitaren en houten instrumenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardrock maakt je niet per se weinig rustig of positief hoor. Als dat de muziek is waar je van houdt, maakt het je vaak positiever dan welke andere muziek dan ook.
Het volume van je oordopjes kan je aanpassen naar een niet-storend volume, en heeft weinig met muziekstijl te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geeft dit muziek haar juist een goed gevoel..
flyingcrow
13 jaar geleden
Oh boer buitendijk, wat is dit een dijk van een reactie!!als het een antwoord was kon ik je een en als het kon wel 10+en geven!Wij (ik en mijn partner) genieten al zolang we elkaar kennen van deze goede muziek Na een dag hard werken is dit een vorm van ontspanning en wordt je er juist rustig van en ja je knapt er van op els je depressief bent. je krijgt er nieuwe energie van!Je hebt een zeer goede uiteenzetting over deze muziek hier neergezet ,bedankt!
Het is juist de kracht van hard rock dat je je afzet tegen alle andere meelopers die van die 13 in een dozijn pop trash houden. Of nog erger van die house crap, je kent het wel van de zoemende auto's met teveel bass.

Gewoon lekker jezelf blijven en alles komt goed. It get's better, lol.... :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker naar de muziek blijven luisteren die jíj leuk vindt.

Waar halen die anderen het recht vandaan om te bepalen wat jouw voorkeur zou moeten zijn en daar kritiek op te leveren?

Dus: niks van aantrekken,want dan zou jij nét zoveél recht hebben om hún muziekvoorkeur te bekritiseren.

Er is zo'n mooi Engels gezegde:

"Live and let live"...d.w.z. :

iedereen lekker in z'n/haar waarde laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Awesome, ik ben helemaal Metal / Hardrock fan. Ik had een klein beetje wat jij had, alleen heb ik een geweldig aardige klas.

Ik luister nu 2 jaar Metal, echt heavy ook. Loop elke dag in het zwart en bandshirts, lang haar, polsbandjes alles :D. Maar dat maakt niet uit! Wees jezelf, dat hielp het beste. Mensen kijken je eerst vreemd aan, daarna doen ze normaal als ze erachter komen dat je niet zo anders bent.

Wat ook leuk is/helpt is mensen die zelfde interesse hebben opzoeken en daarmee hangen, lost probleem niet helemaal op, maar dan heb je ook weer wat vrienden. Want juist mensen die ook metal luisteren doen aardig tegen elkaas 'soortgenoten'.

Bovendien, leg ze eens uit waarom het wel goed is. Het technische ervan, hoe knap het is. Leg ze uit dat het niet alleen maar schreeuwen is.

En ja, aangezien je niet hetzelfde luisterd als zij, val je er wat buiten. Maar laat dat je niet stoppen, wees jezelf, hou van je muziek, ga met andere mensen om en ROCK ON \m/

Als laatste, ik moet echt zeggen je hebt een verschrikkelijk awesome avatar. 10+ :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn bij jou op school vast nog wel meer leerlingen die graag naar hardrock luisteren, steek daar je energie in. Over smaak valt niet te twisten, gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk of mooi, zou een saaie boel worden. Ik luister mijn hele leven al naar van alles en nog wat, van Abba tot Zappa (wie? Frank Zappa!). Mensen die echt in muziek geinteresseerd zijn pik je er zo tussenuit en daar kun je ook normaal mee praten over de verschillen, overeenkomsten, stromingen en ideeen. Sta open voor de mening van een ander, maar als ze je een rare vogel vinden omdat jij nou eenmaal graag een bepaald soort muziek mooi vindt, dan is dat hun probleem, niet jouw probleem. Keep on rocking !!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor de volledigheid: ik hou ook van klassieke muziek, erg he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk komt dat omdat er wel sommige mensen zijn die hard rock muziek luistert en die dan niet helemaal der bij zijn en ik denk dat daardoor sommige mensen iedereen gestoord vind als ze hard rock muziek luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
~Wat? k snap er niets van, Je meervoud/enkelvoud klopt volgens mij niet, of er zit iets anders vaags.
Ik denk dat ze dat vinden omdat het vrij agressief klinkt en omdat veel mensen die er naar luisteren de muziek hard hebben aanstaan waardoor omstanders zonder dat zij het willen die muziek aan moeten horen, dat is een beetje asociaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet altijd die boemboem-muziek aanhoren. dat is dan weer niet asociaal. (vind de jeugd dan)
Aan het laatste stukje van je aanvulling op je vraag te zien zit er wel wat in hun oordeel.
Het is niet zozeer je muzieksmaak maar de lifestyle die erbij hoort waarop ze hun (voor)oordeel baseren.
Het is ook niet vreemd natuurlijk want iedereen zoekt een muziek genre wat bij ze past. Veelal zullen mensen jouw smaak niet delen omdat ze de muziek niet begrijpen of ze niets zegt, jij daarintegen kan je identificeren met hard-rock en je agressie daarin kwijt terwijl andere hun gevoelens terugzien in R&B weer andere wegdrijven op tance.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek je er niks van aan en luister zelf naar wat je leuk vindt!Wij genieten iedere dag van deze muziek,enzo zijn er nog velen! Als jij gestoord zou zijn zouden er dat velen zijn!Incluis ik en mijn partner!Ook ik heb met hetzelfde probleem gezeten.maar gaandeweg kom je steeds meer mensen tegen die ook van deze muziek houden,en dan vindt je (h)erkenning!
sukses!