Waarom denken veel medeleerlingen dat ik gestoord ben omdat ik hard rock muziek luister??

Ik word er altijd helemaal razend van als ik gepest word om mijn muzieksmaak want dat slaat verdomme nergens op!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jij zo reageert als zij een opmerking maken, dan snap ik het wel. Want dan maak je jezelf tot een 'sitting duck': als je es iemand lekker wil opjutten, dan zeg je tegen Gamma dat ie domme muziek luistert, geheid dat ie hapt. Wat kan jou het nou schelen dat zij het niet snappen? Jij geniet ervan, daar gaat het toch om? Laat zij lekker naar hun muziek luisteren, jij hebt de jouwe. Doe maar net of je een pinguïn bent ;-) en laat het als water van je af glijden.

laat je niet zo opjutten door iedereen als ik zo je vragen lees heb je wel een ontzettend moeilijk leven medeleerlingen pesten je een docent die de pik op je heeft trek het je niet aan en luister gewoon naar muziek waar jij van houdt leef je eigen leven

nee...dat slaat zeker nergens op.. ieder zijn smaak...

Waarschijnlijk pesten ze je niet om je muzieksmaak, maar om de reactie die je op hun gepest geeft. probeer het gewoon te negeren dan houden ze er vanzelf mee op.

Ik luister GreenDay. Mijn medemensen vind dat nou eenmaal geen mooie muziek. Kan ik er wat aan doen? Nee. Laat je toch niet zo opjutten ;-)

Het aantal beats per minute ligt nogal wat hoger dan andere muziek. En vaak wordt er niet gezongen met een normale zangstem, maar wordt er gegrunt (weet niet hoe je dit schrijft). En mensen die naar hard rock luisteren kleden zich ook vaak anders en gedragen zich soms anders. En juist omdat dit zo anders en exclusief is zou dit bestempeld kunnen worden als gestoord. Echter moet je je er niks van aantrekken. Iedereen heeft zijn eigen stijl en eigen smaak. Trek je er dus niets van aan en blijf vooral luisteren.

Dit noemen ze "hokjesgeest" en is iets typisch nederlands. Het wordt in dit geval gebezigd door mensen die geen eigen wil en mening hebben en hun hele leven en denken laten beinvloeden door reclame en oude DJ's die al 20 jaar in hun pubertijd vast zijn blijven steken. Daarom vinden ze dat jij de verkeerde muziek beluisterd. Ik zal je een mooi wapen geven om terug te vechten, hardrock, metal en heavy metal wordt door de bands zelf geschreven. Zowel de tekst als de muziek. De hiphop en gangsta rap die de meeste jeugd mooi vind in met samplers grotendels gejat. Een beatje hier jatten, een soundje daar, de stem van Darth Vader er illegaal zonder toestemming van George Lucas er bij doen en hupsa weer een hitje geschoord. En de meesten vinden het alleen maar mooi omdat ze totaal geen idee hebben dat er ook andere muziek bestaat. De meesten, behalve jij dus. Een ander feit is dat vooral gangsta rap niets anders doet dat het promoten van drugsgebruik, verkrachting, overvallen, geweld en criminaliteit. De hard rock mag er dan duivels uitzien zoals de cd hoezen van bijvoorbeeld Meatloaf, AC/DC, Napalm Death en anderen, maar de meeste bands vinden hun oorsprong als protestband en prediken juist voor vrede en respect.

hmm, ik heb zelf ook zo'n tijd gehad op de basisschool. en het is gewoon net even andere muziek als de rest luistert op dat moment. de meeste mensen luisteren toch vooral pop e.d. reageer er niet te agressief op, anders dan maak je het alleen maar erger. probeer ze uit te leggen waarom jij die muziek mooi vindt. probeer ook niet neer te kijken op de muzieksmaak van de rest van je klas. toon interesse, en dan krijg je dat vanzelf terug.

Hardrock is redelijk opdringerige muziek. Als jij ernaar luistert wordt je omgeving er ook mee opgezadeld. Het knalt via de oordopjes de ruimte in. Dat kan ermee te maken hebben. Probeer eens andere muziek, die jouzelf ook wat rustiger maakt. Die je positievere gevoelens geeft.

Het is juist de kracht van hard rock dat je je afzet tegen alle andere meelopers die van die 13 in een dozijn pop trash houden. Of nog erger van die house crap, je kent het wel van de zoemende auto's met teveel bass. Gewoon lekker jezelf blijven en alles komt goed. It get's better, lol.... :P

Gewoon lekker naar de muziek blijven luisteren die jíj leuk vindt. Waar halen die anderen het recht vandaan om te bepalen wat jouw voorkeur zou moeten zijn en daar kritiek op te leveren? Dus: niks van aantrekken,want dan zou jij nét zoveél recht hebben om hún muziekvoorkeur te bekritiseren. Er is zo'n mooi Engels gezegde: "Live and let live"...d.w.z. : iedereen lekker in z'n/haar waarde laten.

Awesome, ik ben helemaal Metal / Hardrock fan. Ik had een klein beetje wat jij had, alleen heb ik een geweldig aardige klas. Ik luister nu 2 jaar Metal, echt heavy ook. Loop elke dag in het zwart en bandshirts, lang haar, polsbandjes alles :D. Maar dat maakt niet uit! Wees jezelf, dat hielp het beste. Mensen kijken je eerst vreemd aan, daarna doen ze normaal als ze erachter komen dat je niet zo anders bent. Wat ook leuk is/helpt is mensen die zelfde interesse hebben opzoeken en daarmee hangen, lost probleem niet helemaal op, maar dan heb je ook weer wat vrienden. Want juist mensen die ook metal luisteren doen aardig tegen elkaas 'soortgenoten'. Bovendien, leg ze eens uit waarom het wel goed is. Het technische ervan, hoe knap het is. Leg ze uit dat het niet alleen maar schreeuwen is. En ja, aangezien je niet hetzelfde luisterd als zij, val je er wat buiten. Maar laat dat je niet stoppen, wees jezelf, hou van je muziek, ga met andere mensen om en ROCK ON \m/ Als laatste, ik moet echt zeggen je hebt een verschrikkelijk awesome avatar. 10+ :D

Er zijn bij jou op school vast nog wel meer leerlingen die graag naar hardrock luisteren, steek daar je energie in. Over smaak valt niet te twisten, gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk of mooi, zou een saaie boel worden. Ik luister mijn hele leven al naar van alles en nog wat, van Abba tot Zappa (wie? Frank Zappa!). Mensen die echt in muziek geinteresseerd zijn pik je er zo tussenuit en daar kun je ook normaal mee praten over de verschillen, overeenkomsten, stromingen en ideeen. Sta open voor de mening van een ander, maar als ze je een rare vogel vinden omdat jij nou eenmaal graag een bepaald soort muziek mooi vindt, dan is dat hun probleem, niet jouw probleem. Keep on rocking !!! Toegevoegd na 6 minuten: Voor de volledigheid: ik hou ook van klassieke muziek, erg he?

eigenlijk komt dat omdat er wel sommige mensen zijn die hard rock muziek luistert en die dan niet helemaal der bij zijn en ik denk dat daardoor sommige mensen iedereen gestoord vind als ze hard rock muziek luisteren.

Ik denk dat ze dat vinden omdat het vrij agressief klinkt en omdat veel mensen die er naar luisteren de muziek hard hebben aanstaan waardoor omstanders zonder dat zij het willen die muziek aan moeten horen, dat is een beetje asociaal.

Aan het laatste stukje van je aanvulling op je vraag te zien zit er wel wat in hun oordeel. Het is niet zozeer je muzieksmaak maar de lifestyle die erbij hoort waarop ze hun (voor)oordeel baseren. Het is ook niet vreemd natuurlijk want iedereen zoekt een muziek genre wat bij ze past. Veelal zullen mensen jouw smaak niet delen omdat ze de muziek niet begrijpen of ze niets zegt, jij daarintegen kan je identificeren met hard-rock en je agressie daarin kwijt terwijl andere hun gevoelens terugzien in R&B weer andere wegdrijven op tance.

Trek je er niks van aan en luister zelf naar wat je leuk vindt!Wij genieten iedere dag van deze muziek,enzo zijn er nog velen! Als jij gestoord zou zijn zouden er dat velen zijn!Incluis ik en mijn partner!Ook ik heb met hetzelfde probleem gezeten.maar gaandeweg kom je steeds meer mensen tegen die ook van deze muziek houden,en dan vindt je (h)erkenning! sukses!