Wat doet een woningstichting met de inkomensgegevens ( kopie loonstrook die je moet overleggen bij de intake ) bij het huren van een woning ?

Wat doet een woningstichting met de inkomensgegevens ( kopie loonstrook ) bij het huren van een woning ?

Is dit enkel ter bevestiging dat er een voldoende salaris per maand binnen komt of word er nagetrokken of je daadwerkelijk werkzaam bent binnen dit bedrijf of iets met de belastingdienst ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niks met de belastingdienst en ook geen controlerend gedrag over werkplekken!
De gegevens zijn alleen maar nodig, om ervoor te zorgen dat goedkope, sociale huisvesting daadwerkelijk verstyrekt wordt aan hen, die ER OP AANGEWEZEN zijn!
En dat is een volstrekt legitiem motief, dunkt me.
het is ook vastgelegd in harde regels: Wie meer dan X verdient, komt niet in aanmerking voor woning Z. Ik heb enkele jaren zelf gewerkt bij sociale huisvesting. en vind het (dus doordacht) eerlijk!