aldus wikipedia 23 miljoen als moeder taal 4 miljoen als 2e taal. Als je Afrikaans meetelt 7 miljoen als eerste taal en 10 miljoen als 2e. Kortom als je 2e taal mee rekent en Afrikaans ook kom je op ongeveer 44 miljoen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Nederlands is een Indo-Europese en Germaanse taal, die wereldwijd door circa 23 miljoen mensen als moedertaal en/of cultuurtaal wordt gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Engelse wiki zegt:
"Meer dan 22 miljoen hebben 't als moedertaal, en 5 miljoen als 2e taal."

Toegevoegd op 27-05-2009 21:20:43
Dit is misschien ook interessant:
http://www71.wolframalpha.com/input/?i=dutch
'T beweert bijv. dat er maar 12.36 miljoen Nederlanders Nederlands als moedertaal hebben (dit lijkt me enigszins achterhaald, ook als je rekening houdt met onze allochtonen).