Hoe geef je tijd en ruimte vorm?

vanochtend in een lezing en aansluitende discussie
werd tijd als ruimte gedefinieerd, en ook dat dit nog nooit in een vorm zichtbaar kon worden gemaakt.
hoe denken jullie daarover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tijd en ruimte zijn dimensies d.w.z. abstracte begrippen. Je kunt wel de afstand tussen twee punten op de tijdlijn of in de ruimte meten, maar dat zegt weinig over die begrippen; afstanden zijn relatief maar tijd en ruimte zijn oneindig en absoluut; er valt dan ook geen vorm aan te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd is vierdimensionaal, dus daar haak ik al af. Tijd schijnt ook nog eens relatief te zijn. Tijd en ruimte staan niet los van elkaar, sterker nog die beinvloeden elkaar. Ik vind het zo moeilijk te behappen. Soms ben ik daar ook wel opgelucht over, als je te veel weet raak je helemaal in de war!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijd en ruimte, ze schijnen zelfs één te zijn
smartiepants: laten we niet in de war raken
en rustig verder filosoferen over dit onderwerp.
bedankt, +1