Waar kan ik een goed artikel vinden over de economie van Turkije?

Ik ben dus op zoek naar artikel over hoe het economisch gaat in Turkije van de laatste jaren...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Turkije heeft een vrijemarkteconomie. Van de actieve beroepsbevolking werkt 40 procent in de landbouw, visserij en bosbouw; ongeveer 38 procent werkt bij de overheid en in de dienstensector; 22 procent werkt in de industrie.

Turkije is rijk aan delfstoffen, maar de winning daarvan is nog niet volledig ontwikkeld. De kledingindustrie is traditioneel een belangrijke sector van de economie. Daarnaast produceert het land onderdelen voor de auto-industrie en voedingsproducten. De dienstensector bestaat voor het grootste deel uit toerisme.
voor meer moet je maar naar de bijhorende site kijken ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Economie_van_Turkije

"De economie van Turkije is een complexe mix van traditioneel vakmanschap en moderne industrie, in toenemende mate gedomineerd door de laatstgenoemde. Turkije heeft een sterke en snel groeiende particuliere sector, maar de staat speelt nog steeds een belangrijke rol in de industrie, het bankwezen, transport en communicatie. In de afgelopen jaren is de Turkse economie sterk gegroeid, de groeicijfers bedroegen in 2004 en 2005 respectievelijk 8,9% en 7,4%."

Etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2003 - Economie en samenleving in Turkije.
Geschreven door Hilmi Kaçar

Toegevoegd na 3 minuten:
Turkse economie kan prima zonder EU-lidmaatschap - Maandblad Vacature
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De economie van turkije is groeiende zie onderstaande link
ronron1212