Bij de VARA in ieder geval niet meer. Die omroep vond het vanavond nodig om een persiflage op de onlangs overleden kapitein van een gezonken sleepboot te maken. Na de aftiteling van DWDD op 12 nov. zag je een schijnbaar nieuwsbericht waarin werd gemeld dat de kapitein niet meer te redden is, maar wel enkele opvarenden zijn aangespoeld. Vervolgens zag je een sinterklaas en enkele zwarte pieten op het strand liggen. Erg leuk...

Of ik ben gek, of de VARA en ik ben er zeker van dat het de laatste is.

Maar gelukkig bestaat onze samenleving uit meer dan alleen de VARA, dus ik ben geneigd te zeggen dat piëteit nog steeds bestaat. Gelukkig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, daar ging jouw verwijderde vraag over. Ik vroeg me al af waar het over ging, toen ik erop klikte bleek hij al weg. Smakeloos, maar goed, daar staat de Vara bekend om.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@all:De samenleving is niet dat gene wat je op tv ziet, de samenleving is dat wat je gaat zien, als je dat ding af zet.
paulus811
13 jaar geleden
Dank jullie. Inderdaad was mijn vraag of de VARA met dit filmpje een grens heeft overschreden. De vraag heeft er slechts enkele seconden op gestaan, wellicht omdat ik nog half verdoofd was over de domheid waarmee van dit leed een smakeloze grap is gemaakt. Ik heb ook de VARA gemaild over mijn ongenoegen. Het was zo'n anticlimax na DWDD. Ik heb echt genoten van het briljante optreden van Ilse de Lange, de erg leuke uitvinder van Woggle (of zoiets) en het uitstekende gastheerschap van Matthijs van Nieuwkerk. Maar dit........bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de zin van piëteit hebben met overledenen niet inziet, laat ze bij DWDD dan in ieder geval piëteit hebben met de familieleden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, dat verhaal van DWDD kende ik nog niet, vandaar je vraag Bart. Nogal grof van de Vara. Doet me een beetje denken aan wat ze altijd bij RTL Boulevard doen: onder in beeld het volgende item aankondigen met een woordspeling op de actualiteit. Die zijn meestal flauw, soms ronduit grof. Ik kan me het niet exact herinneren, maar weet nog wel dat er bij een moordzaak zo'n nare woordspeling werd gemaakt op de naam van het slachtoffer.

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, waarom zou dat er niet meer zijn? Iedereen die ooit een geliefde / vriend / familielid / naaste heeft verloren zal op de een of andere manier met respect aan de overledene terugdenken. En doet iemand dat niet, dan zal diegene daar wel een goede reden voor hebben. Maar dat is persoonlijk, daar kun je als buitenstaander geen oordeel over vellen. Als het gaat om bekende / beroemde mensen komt er vaak een heel circus op gang. Kijk maar wat er gebeurde toen prinses Diana was overleden, of de hype rondom Andre Hazes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker: Over de doden niks dan goeds!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die stille tochten met bloemen, kaarsjes, knuffels en condoleanceregisters zijn al een vorm van piëteit, vind ik. Het lijkt me dat het echt nog wel bestaat, ook als de overledene minder spectaculair herdacht wordt.