Waarom zie je deze tijd van het jaar van die rasters/ kooien voor de gevallen bladeren?

Ok, bladeren kunnen glad zijn, maar het lijkt mij dwijlen met de kraan open. Daarnaast moet er weer iemand zijn die de bladeren erin gooit. Enne.. de blaadjes vergaan toch vanzelf..?
Het lijkt me zo nutteloos..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij ons in het dorp staan ze ook. Ze zijn speciaal neergezet in de straten waar platanen staan. De bladeren van deze bomen vergaan nl een stuk langzamer dan bladeren van andere bomen. Meestal zijn afgevallen bladeren na een paar dagen zo goed als weg, zeker als er veel overheen gereden of gelopen wordt. Bij de bladeren van platanen is dat niet zo en als die dus allemaal zouden blijven liggen zouden ze voor problemen zorgen. Vandaar. De mensen in de straat zijn blij met de kooien en ze zitten elke dag weer vol. De gemeente komt ze eens in de zoveel tijd legen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is er voor dat mensen die last hebben van de bladeren, bijvoorbeeld doordat ze mee naar binnen waaien als de deur open gaat, ze kunnen opruimen en in zo n mand kunnen gooien
dan komt een zuigwagen van de gemeente en die zuigt die mand leeg

hoort een beetje bij de orde en netheid van de wijk/gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben er ook een voor de deur en ik ben er heel blij mee. We hebben vrij veel bomen (van de gemeente) vlak voor de deur, dus miljoenen blaadjes elke herfst.
Af en toe vegen we een massa bij elkaar en mikken ze in die korf en de gemeente komt die regelmatig legen.
Het is gewoon een samenwerking van gemeente en burger. Af en toe komen ze de boel ook even bij elkaar blazen en dan doen ze ons pad ook. De ene hand wast de andere. Als ik alles zelf moest opruimen, kon ik het nooit kwijt in de groencontainer.