Waarom is er in verschillende steden het uitgaansbeleid dat mensen alleen binnen komen als ze een collegekaart hebben?

Bijv. in Utrecht kom je op veel plekken alleen maar binnen als je je college kaart laat zien, hierdoor maak je toch juist onderscheidt en is dit eigenlijk wel eerlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is wel eerlijk. De betreffende uitgaansgelegenheid wil een bepaald publiek trekken, in dit geval alleen studenten. De sfeer, het aanbod en de prijzen zijn daar ook op afgestemd. Ze willen gewoon bepaalde groepen weren, bijvoorbeeld pubers die gaan lopen klieren of vervelende vrijgezelle kerels van 35 die alleen maar naar binnen willen om mooie studentes te versieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat hier in Utrecht een aantal plekken zijn die dóór studenten gerund worden, en waar dus ook alleen studenten welkom zijn - dat is dan meer een soort besloten club dan een openbare kroeg.
Dat onderscheid mogen ze wel degelijk maken.