Hand vragen aan Turkse schoonouders ?

Mijn vriendin heeft Turkse ouders (ik zelf niet).
Nu gaat het er toch van komen dat ik aan haar ouders "haar hand ga vragen".
Maar wat zijn daarbij de "do's" en de "dont's" ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het gewoon aan je vriendin vragen, tenslotte kent zij de ins en outs.... Of het moet zo zijn, dat jij je vriendin ermee wilt verassen.. Toegevoegd na 16 minuten: Als jullie ( jij) het dan traditioneel willen doen, is dat een leuk gebaar naar haar ouders toe, want lees uit je antwoord, dat ze echt Nederlands is opgevoed. Kwam deze link tegen, misschien helpt je dat op weg...

Bronnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/socia...

Dat je haar officieel om haar hand gaat vragen is al heel wat vind je niet? We leven tenslotte anno 2010, en wel in Nederland. Als ik jou was, zou ik een avond met ze afspreken, zonder je vriendin verschijnen, en ze vriendelijk vertellen dat je graag met hun dochter wilt trouwen. Succes ermee.

Als je dit al zo wilt doen ga dan niet alleen langs haar ouders maar als ze broers heeft betrek die in het geheel. Je trouwt niet alleen haar mar ook haar hele familie. Probeer eerst contact met haar broers of zussen te leggen en vraag hun want niet iedere schoonpapa is dezelfde. Als je dit goed doet weet ik zeker dat je "gebakken"zit. En al wat je hoeft te doen is die cultuur te respecteren..

Respecteer vooral hun tradities. Laat je onwetendheid daarover goed weten aan haar ouders en toon respect. Ze zullen je met open armen ontvangen. Vergeet niet het geloof hierin te betrekken. Bij mensen met een moslim geloof speelt dat een grote rol in het leven. Wat moet je trouwens met haar hand ? ( grapje )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100