Wat vind jij het uiterlijke tijdstip om iemand te bellen 's avonds?

Voor mij is dat doordeweeks uiterlijk 22.00 uur, en op vrijdag- en zaterdagavond 22.30 uur. Dit natuurlijk niet als je met iemand hebt afgesproken, maar om 'spontaan' te bellen.
Ik word best vaak na 23.00 uur gebeld, en ik vind dat eigenlijk best raar. Maar ik was benieuwd wat jullie ervan vinden?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Er is geen echte etiquette hieromtrent maar na 2100 uur is het aangeraden met een duidelijke reden of boodschap aan te komen. Elementaire beleefdheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Dat ligt er maar net aan; wie belt er, waarom?
Zomaar spontaan gebeld worden vind ik soms leuk, maar soms erger ik me als er niets zinnigs te bespreken valt. Slechts met een aantal mensen ken ik echt goed slap ouwehoeren. En ja, dat betreft hoe later hoe beter.

Het tijdstip maakt me verder niet zoveel uit, zolang me 's ochtends maar niet wakker belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft ligt dat een beetje aan de persoon. Bij de meeste personen bel ik in principe niet na 22.00 uur. Maar van sommige personen weet ik dat ze laterts zijn. Die bel ik soms wat later op maar toch altijd voor 23.00 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot 22.00uur en zeker niet onder etenstijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van etenstijd is lastig. Er zijn mensen die om 5 uur eten en ook mensen die om 8 uur eten, met alles ertussen...
Het hangt ervan af wie. Ik heb vrienden die net als ik nachtbrakers zijn. We hebben elkaar wel eens na middernacht gebeld.

Ik denk wel dat het een ongeschreven regel is niet meer na 22:00 uur te bellen. Ik denk namelijk dat het gros er voor dat tijdstip nog niet in ligt. Daarna begint iedereen langzaam naar bed te gaan. Ikzelf hanteer deze grens wel een beetje. Als het om vreemden gaat (bijvoorbeeld reactie op advertentie of zo), dan hou ik een veel vroeger tijdstip aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.00 u. is normaal echt het uiterste, daarna alleen voor heel bijzondere of urgente zaken. Zelf kan ik meestal tot een uur of elf nog gebeld worden, maar dan toch liever niet voor een gesprek van een half uur of langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot 22.00 vind ik aannemelijk.
Ik schrik zelf ook als de telefoon na tienen gaat !
Dus doe ik dat een ander ook niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen weten dat ze mij rustig tot middernacht of zo mogen bellen. Zelf bel ik niet gauw na tienen, tenzij naar iemand van voornoemd clubje. Mensen die ik niet goed ken, bel ik bij voorkeur voor acht uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na negenen ´s morgens zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die ons kent, weet: 22.00 uur is het uiterste tijdstip dat we de telefoon nog opnemen. Belt iemand daarna, dan kijk ik wel of het een bekende is: het kan natuurlijk dringend zijn.
Maar laatst werd ik om 21.15 uur gebeld door zo'n outbound call center. Niet alleen werd ik 'beleefd pissig' omdat ik bij Infofilter sta aangemeld, maar vooral vanwege het tijdstip. Dat ging me net iets te ver ...
Ergo, er zit verschil tussen privé bellen en zakelijk bellen en het tijdstip dat ik acceptabel vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan wie ik bel. Maar ik zou het ook raar vinden als ik na 23.00u nog gebeld zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat de reden van het telefoontje is en wie je belt. Ik hou er dus geen strikte tijden voor aan.
Als ik weet dat iemand nooit voor 01:00 uur gaat slapen kan ik 'm gerust voor iets onbenulligs om 12:00 uur bellen. Dat vindt die persoon helemaal niet erg, weet ik.
Als er iemand dood ligt te gaan kan ik familie om 03:00 uur 's nachts uit bed bellen.
Kortom, hangt er van af; blijven nadenken; geen strikte regels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het ernstig en/of dringend is; 24/7. Voor een babbeltje vind ik 22.30 wel de grens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan m'm stemming niet aan de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan. In principe bel ik niemand na 21.30 uur.
Sommige vrienden kan ik dan nog wel bellen, maar als ik dat echt nodig moet, dan pak ik hun mobiele nummer om hun kinderen niet wakker te maken.
Als hier thuis de telefoon na 22.00 uur gaat, dan schrik ik me echt lam, dan denk ik direct dat er iets ergs gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22:00u is wel een limiet om te bellen voor niet ernstige zaken. Als het buiten langer licht is in de zomer dan vind ik een later tijdstip minder erg gevoelsmatig.