Waarom vertellen sommige mensen die je nog nooit eerder hebt gezien je zoveel persoonlijke dingen?

In de wachtkamer bij de tandarts bv.Mensen vertellen hun hele levensverhaal en al hun kwaaltjes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat die mensen een beetje onder stress zitten. En dan is dat beste moment om sommige dingen te vertellen aan sommige mensen om een beetje uitgerust te worden. Ze willen het kwijt, daarom vertellen zulke dingen op zulke plaatsen. Je verhaal kwijt willen hebben, maar aan wie?
Het moet aan een mede mens zijn. Dat heb ik ook wel eens.! Dat is heel normaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Eindelijk weer eens iemand die hun verhaal niet kent en waar ze het nog eens aan kwijt kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt...fijn he?:)
Ik vermoed dat die mensen erg bezig zijn met hun kwaaltjes , en die GRAAG met jou willen delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het soms fijn is om met iemand die je niet kent wat leed te delen. Als de ander dan ook nog wat te klagen heeft, is het helemaal mooi meegenomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat het anoniem is... Ze kwamen daar achter met Sesamstraat, ze zagen als een pino een interview afneemt en een echt mens met dezelfde vragen, die pino veel meer details kreeg dan een echt mens...

Dat is hier ook zo, het is anoniem en dan praten de mensen veel openhartigerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,zo anoniem is het nou ook weer niet hoor,je kunt hier gemakkelijk profielen opstellen van de Gvers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe jij dat ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grapje,waarom zou ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ taurus
Wat dacht je van de mijne?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bertie,ik vind het wel grappig dat je bepaalde vragen ''durft''te stellen net als ik.Ik denk dat ik hoger scoor dan jij met verwijderde vragen.Ik had er binnen 20 minuten een keer 5.Ik ga een uitdaging ook niet uit de weg.
Ze willen hun verhaal kwijt, en wat is nou veiliger dan het te vertellen aan iemand waarmee je geen band hebt die in gevaar kan komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doen die mensen misschien wel met een reden, jij staat er schijnbaar open voor, je hebt een vriendelijke uitstraling....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je verhaal beter vertellen aan iemand die je niet kent ... dan kan je ook niemand kwetsen, als je je over bepaalde personen negatief uitlaat.
Je moet het trouwens wel "in" je hebben om zoiets te doen. Ik zou nooit m'n hele hebben en houen aan een vreemde vertellen in de wachtkamer bij de tandarts. Al heb ik nog zo'n groot probleem of al ben ik nog zo gestrest.
Het is me trouwens wel meerdere malen overkomen dat iemand me van alles begint te vertellen. Als ik tijd heb en er toe in staat ben, luister ik wel geduldig :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ik ook,ik heb een beetje een''lieve Lita''uitstraling :-)
Tja...waarom?
Om dezelfde redenen waarom mensen het hier doen.Vreemde luisteren naar je en geven je een ander advies als je naaste.
Als je er met je familie over praat zijn ze al snel ongerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de tandarts zou het kunnen zijn omdat zij heeeeeeel
erg bang zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat het vertellen aan een vreemde veilig kan voelen denk ik dat men soms ook wel eens een objectieve mening wil horen; immers de mening van mensen die je kent is altijd sterk gekleurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze weten dat jij het niet zult vasthouden.

Vele gebeurtenissen wil men kwijt. Letterlijk door te vertellen zorgen zij dat ze het kwijtraken. Maar ze geven het aan een ander. Als die ander dit aantrekt (ook erg vind), dan zal diegene het vasthouden, en dan zit zij ermee.

Een onbekende kan makkelijker het de ene oor in laten komen en direct de andere oor eruit gooien.