waarom word ik niet geaccepteerd in de groep? ik vind dat erg jammer!

ik probeer me een beetje er mee te bemoeien in de gesprekken.... en ze reageren niet op me en mijn beste vriendin is gaan aan pappen met een andere meid uit mijn groep.... dat vind ik erg treurig en ik weet niet wat ik moet doen!

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb al geprobeerd om me anders te gedragen maar het werkt niet ... dat vind ik jammer en ik neem haast geen meiden meer mee naar huis...en dat vind ik weer erg saai mijn zusje die neemt zowat elke week wel een vriendin mee en ik zit dan wat met mijn moeder te doen omdat ik anders alleen moet zitten.
ik weet niet meer wat ik moet doen kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Schat ga gewoon op een sport en wie weet maak je daar nieuwe vrienden. Een ding moet je nooit doen veranderen voor een ander daar word je alleen maar ongelukkig door. Je kan proberen om met je vriendin te praten en vragen wat er aan de hand is. Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet haar gewoon je 'probleem' uitleggen en haar dan rustig het antwoord laten geven. je moet je er anders maar gewoon bij neerleggen maar dat betekent niet dat je geen nieuwe vrienden of vriendinnen moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag zeker niet in een hoekje treurig zitten wezen.
Toon aan je die andere meiden dat je sterk bent. Anders gaan ze nog meer op je kop zitten of je uitsluiten.
Zoek een jeugdvereniging of club die je leuk vindt en sluit je daarbij aan. Daar zal je andere vriendinnen krijgen en ben je niet zo afhankelijk van de meiden uit je groep.

Hieronder vind je een website waar je terecht kan met al je vragen. Je kan bovenaan je leeftijd aanklikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet fijn... je zult je behoorlijk afgewezen voelen denk ik.
Moeilijke situatie ook, want jij bent jij....en door je opeens anders te gaan gedragen is de kans aanwezig, dat je niet meer jezelf bent. Dat je een toneelstukje gaat opvoeren / je gaat aanpassen aan hoe jij denkt dat zij denken dat je zou moeten zijn. Dat lijkt me niet gewenst :-)

Waarom gaat het nu zoals het gaat in de groep? Weet je dat? Wat is er aan de hand? Was het altijd al zo? Hebben ze interesses die jij niet deelt?
Misschien ligt het wel helemaal niet aan jou, maar aan de anderen. Dan is deze groep dus niet "jouw ding".
In dat geval is het misschien beter een andere groep te zoeken of een andere vriendin, die wel dichtbij jou staat.
Dat is best moeilijk, daar heb je een dosis lef voor nodig. Maar als je ervan uitgaat, dat jij okee bent zoals je bent, dan word je zelfverzekerder en gaat dat makkelijker.

Je kunt ook bijvoorbeeld een teamsport gaan kiezen, een sport die je leuk vindt. Dan ben je al bij mensen, die iets met jou gemeen hebben, namelijk die sport.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee dat bij mij opkomt als ik jouw verhaal lees is dat je je eenzaam voelt, je best doet er bij te horen, maar steeds een buitenbeentje voelt.

Probeer erachter te komen waardoor dit komt, maar vooral of dit wel reëel is. Het is vooral belangrijk dat jij jezelf bent en zo vind je vast wel een leuke vriend(in). Doe vooral niet te veel moeite 'om erbij te horen'. Daardoor kom je dwangmatig over en houd je juist anderen op een afstandje. Je hoeft niet stil in een hoekje te gaan zitten, juist niet. Neem actief aan het leven deel, ga op een sport die je leuk vind, ga lekker uit naar plaatsen waar jij het naar je zin denkt te kunnen hebben en doe vooral die dingen waar jij plezier in hebt. Misschien kun je via hyves, clubs of welke andere gemeenschapssite wel iets vinden dat aansluit bij je interesses. Volg vooral je hart en je passies, dan komt de rest vanzelf! Dus bedenk vooral als eerste wie jij zelf bent, wat jij leuk vindt om te doen! En doe dat dan ook! Je vind dan vanzelf aansluiting. Je moet er wel moeite voor doen, maar dan heb je ook wat. Door wat jij doet, krijg je vanzelf aansluiting. Jou daden, of dat nu in een hobby of sport is, je beroep of wat dan ook, zorgen voor contacten.

Dus geen krampachtig proberen, gewoon bezig zijn met de dingen die jij leuk vindt!

Succes!

Warme hartegroet, Angelique