waarom is er zoveel afgunst in de wereld?

als je zelf meer je best doet kun je in de meeste gevallen toch hetzelfde bereiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de mensheid niet tevreden is met wat hij heeft/is/kan.

Het beste antwoord

Afgunst is er in de wereld omdat degene die afgunstig is dingen ziet in de ander die hij of zij zelf niet heeft.
Een mens wil altijd maar meer, onverzadigbaar en opgeblazen zien we dat de buurman een mooiere auto en een betere baan heeft dan onszelf, en dat veroorzaakt afgunst.
We zien niet de problemen die de buurman heeft met zijn huwelijk, en de opvoedingsproblematiek met zijn kinderen.
Het is dus heel kortzichtig om afgunstig te zijn, en het werkt alleen maar vernietigend, omdat we onszelf aan het vergiftigen zijn met negatieve gevoelens.
Ik denk dat we moeten leren om tevreden te zijn, en gaan cultiveren waar we goed in zijn, en dat gaan ontwikkelen.
Ieder mens is uniek, en heeft zo zijn eigen gaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan inderdaad heel veel bereiken door zelfontwikkeling, studie, ervaring, maar ieder mens heeft zn grenzen qua hersencapaciteit, dwz dat niet iedereen in staat is het hoogste te bereiken. Mensen zijn van nature hebzuchtig en alleen met zelfdicipline kn je voorkomen dat je afgunstig bent op het succes of geluk van een ander en niet iedereen heeft dus die zelfdicipline of die aangeboren tevredenheid met wat hij/zj heeft (bereikt)