welke eten is goed voor mensen met hoge bloeddruk?

dus welke soort van groente en fruit bv.
en welke eten is niet goed...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel dat het een persoon is die niet rookt,geen alcohol gebruikt en zo van dingen...

Het beste antwoord

In de eerste plaats doen veel mensen er goed aan om minder te eten. Als overgewicht al geen oorzaak is van verhoogde bloeddruk dan is het eetpatroon dat wel. Suikergebruik drastisch verminderen scheelt enorm. Suiker heeft veel meer invloed op de bloeddruk dan zout.

Hoe je eet heeft ook veel meer invloed op de gezondheid, c.q. de bloeddruk dan de meeste mensen beseffen. Eten is niet net zoiets als benzine tanken. Dat doe je het beste aan tafel, ontspannen, met aandacht voor je tafelgenoten en voor wat er op je bord ligt.

Verder volwaardige voeding, met name:
- zilvervliesrijst
- volkoren producten
- lever
- vis
- eieren
- erwten en bonen
- wortelen
- spinazie
- zuurkool
- citrusvruchten
- kool
- spinazie
- aardappelen
- kool
- melkproducten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoutloos eten is heel goed voor mensen met een hoge bloeddruk!

Toegevoegd na 45 seconden:
maar het eten is niet het belangrijkste..niet roken geen alcohol en veel bewegen is belangrijker dan je eetpatroon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zoutloos eten is achterhaald hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natriumarm is het tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoutloos werkt juist hartziekte in de hand. Daar werd onlangs nog voor gewaarschuwd door cardiologen.
- Rozijnen
- Noten
- Banaan
- Zwarte bessen
- Meloen
- Droge bonen
- Wortelen
- Bloemkool
- Pompoen

Ofwel, producten waar kalium in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet veel fruit, groenten en vezels en kip. Minder dratisch met zout. 2 keer in de week nitraatrijke groenten (spinazie, rucola, rode bieten) Koop wel de verse, dus niet potten. Deze bevatten veel zout.
Verder kan je op de site hieronder nog meer tips lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die mensen doen er goed aan niet te veel zout te eten, ook niet teveel zoute drop..

Maar wèl veel vruchten.

Eet smakelijk dus maar..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linde thee drinken en matig met alcohol .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.baktat.com/images/produits/36090_36090%20ihlamur.jpg is dit linde thee ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het niet erkennen op de foto
maar linde thee is een langwerpig blaadje van zo 6 cm lang.