Wij hebben die dieren neergezet in de Oostvaardersplassen. Maar het zijn er te veel geworden omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben. Daardoor is er in de winter niet genoeg voedsel in het gebied en verhongeren de beesten allemaal langzaam.

Een tijd is er geroepen dat we daar niets aan zouden moeten doen, omdat we de 'natuur' zijn gang zouden moeten laten gaan. Dat is onzin, de Oostvaarserdplassen zijn helemaal geen natuur. Het hele gebied is door ons gemaakt, en zoals gezegd hebben we de beesten er zelf neergezet. Dat maakt ons verantwoordelijk.

Je kunt op twee manieren zorgen dat daar niet een grote groep verhongerende beesten rondloopt: je kunt ze bijvoeren, of je kunt een deel van de beesten afschieten zodat de groep beesten niet meer te groot is voor de hoeveelheid voedsel in het gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er geen natuurlijke vijanden zijn, dan wordt de populatie te groot. Ook blijven zwakke dieren langer leven, dat verzwakt de dieren in totaal ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1