Is bekend hoeveel de Amerikanen jaarlijks aan dollar-biljetten van de pers laten rollen?

Onder Nixon hebben ze de goud-standaard verlaten en wordt de dollar dus niet meer gedekt door een tegenwaarde in goud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens dit artikel zijn er tot maart dit jaar één biljoen dollars zonder dekking uitgeprint (In what will soon be known as “QE1”(i.e. once QE2 is announced), Bernanke printed over a trillion dollars out of thin air, then used that money to buy, among other things, mortgage-backed securities (MBS) and Treasury Bonds. In other words, the government was printing money to a) lend to itself and b) prop up the housing market, with Wall Street stepping in to take a big cut. )
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aan mijn antwoord heeft u niks, ik wil het toch even kwijt.
Amerika heeft in het verleden"valse dollars"laten drukken in Rusland.
Er is geen biljet makkelijker na te maken als de Dollar...waarom? U mag het zelf invullen.
MVG,
Sandra