Kunnen verkiezingen uitgesteld worden omdat niet alle partijen campagne hebben kunnen voeren?

Ik doel hierbij op de USA, Biden zit voor zover ik weet in thuisisolatie en kan moeilijker campagne voeren. Niemand weet hoe lang de Corona crisis nog gaat duren

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De verkiezingen kunnen worden uitgesteld, maar de zittingstermijn van de president en de vice-president eindigt wettelijk toch echt op 20 januari 2021. Donald Trump en Mike Pence moeten op die dag terugtreden, zo is wettelijk vastgelegd. De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, de Amerikaanse Tweede Kamer, de democraat Nancy Pelosi, zou dan wettelijk gezien de eerst aangewezene zijn om de leiding over te nemen. Tweede opvolger is de voorzitter van de Senaat, de Amerikaanse Eerste Kamer.

De kans dat de politieke partijen dit zullen laten gebeuren, is minimaal.

Zie voor meer informatie een bron als https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52326166.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ok dank je,ik vind de Amerikaanse verkiezingen een beetje ondoorzichtig met kiesmannen enzo vandaar mijn vraag.
Pelosi en Trump gaat niet werken inderdaad
Antoni
3 jaar geleden
Als de burgers hun stem niet (kunnen) uitbrengen, zullen de kiesmannen ook niets doen, zo neem ik aan.