Waarom komen er eigenlijk steeds meer singles in Nederland?

Wat zijn de echte voordelen nu daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Zoals al gezegd heeft dit o.a. te maken met de vele scheidingen, alhoewel veel scheidingen te danken zijn aan een nieuwe partner, dus echt single blijven ze niet.
Verder kiezen veel mensen bewust om single te blijven, zodat ze geen verplichtingen naar een ander hebben en kunnen doen wat ze willen. Dit zijn natuurlijk al 2 belangrijke voordelen, maar ook het feit van niks met een ander te hoeven delen, is voor veel mensen belangrijk.
Voor de sex hoef je niet single te zijn, die kun je toch wel krijgen, als je daar behoefte aan hebt zoek je gewoon een lotgenoot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat steeds meer stellen gaan scheiden met als gevolg weer 2 singles extra.
Voordelen? Vrijheid, maar ook dat is betrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de scheidingen zoals gemeld, ook omdat er veel meer mensen eerst gaan rondtrekken na hun schooltijd en zich daarom pas veel later gaan binden aan iemand - de tijd dat ze single zijn is dus veel langer dan vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het heel leuk is om alleen te wonen
ook is dat goedkoper
bezoek komt op afroep dat heet ""latten""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was het niet meer dan normaal dat je ging trouwen en een gezin stichten, want dat hoorde zo!
Tegenwoordig is het niets bijzonders meer dat je als man of vrouw bewust alleen gaat wonen.
Het nadeel van alleen wonen is, dat je ook overal alleen voorstaat! bv huishoudelijke taken, zorgen voor inkomsten!
Het voordeel is dat je met niemand rekening hoeft te houden, je bent dus vrijer steeds meer mensen hebben door drukke banen/carriere, geen tijd of zin om nog een druk thuisleven met "verplichtingen" aan te gaan en kiezen ervoor om alleen te blijven!
Ook zijn er mensen die om wat voor reden ook nooit aan een partner zijn gekomen en dus alleen een bestaan zijn gaan opbouwen!