Waarom komen er eigenlijk steeds meer singles in Nederland?

Wat zijn de echte voordelen nu daarvan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals al gezegd heeft dit o.a. te maken met de vele scheidingen, alhoewel veel scheidingen te danken zijn aan een nieuwe partner, dus echt single blijven ze niet. Verder kiezen veel mensen bewust om single te blijven, zodat ze geen verplichtingen naar een ander hebben en kunnen doen wat ze willen. Dit zijn natuurlijk al 2 belangrijke voordelen, maar ook het feit van niks met een ander te hoeven delen, is voor veel mensen belangrijk. Voor de sex hoef je niet single te zijn, die kun je toch wel krijgen, als je daar behoefte aan hebt zoek je gewoon een lotgenoot.

Omdat steeds meer stellen gaan scheiden met als gevolg weer 2 singles extra. Voordelen? Vrijheid, maar ook dat is betrekkelijk.

Behalve de scheidingen zoals gemeld, ook omdat er veel meer mensen eerst gaan rondtrekken na hun schooltijd en zich daarom pas veel later gaan binden aan iemand - de tijd dat ze single zijn is dus veel langer dan vroeger

Zoals genoemd zijn voor groot deel echtscheidingen hierin een oorzaak ;) Trouwen(mijn visie persoonlijk) en nog steeds ook solo gelukkig :) Vroeger als ik het woord trouwen hoorde, hoorde ik in mijn hoofd het woord rouwen en touwen (ketenen?) naklinken…zo begon ik erover na te denken… Trouwen zou betekenen trouw te beloven aan een ander trouw te zijn en te blijven ( tot de dood toe)… Naarmate ik ouder werd, ook na enkele heftige soort van verliefdheden was het alsof ik meer en meer er een poppenkast-verhaal in zag! Ik vond het al een hele klus trouw aan mezelf te blijven ;-) Iets wat niet meevalt als o.a je ouders, vrienden, familie/kerk van je verwachten te gaan trouwen enz. Of als je na je 30e bijna wekelijks door mensen de vraag krijgt: “ben je de ware nog niet tegengekomen, heb je last van hechting- of bindingsangst, ben je misschien lesbisch en nog een tal van zeer fantasievolle en mogelijke opties”.. Ook een huwelijk met kerkelijke inzegening zag ik al tijdig even vaak stuklopen als niet kerkelijke huwelijken en ook dit gegeven zette mij aan het denken… Hoe vaak had ik tijdens verliefdheden en zelfs in paar lange relaties bemerkte dat ik, omwille van de goede vrede(?) me toch weer ging aanpassen omwille van een goede relatie waarin geven en nemen heel ‘gewoon’ is? Hoe vaak heb, ook ik gedacht in een huwelijk, maar ook als samenwonend iets te vinden dat ik miste? Iets dat niet aan die ander lag, vaak integendeel, maar iets in mezelf dat zich zo lastig laat/liet beschrijven… Hoe vaak liet ik me (totaal onbewust) een beetje beïnvloeden met delen van ideeën en evt. interesses? Waarom zou een ambtenaar van de Burgerlijke Stand mijn trouwen op papier moeten vastleggen? Wat is de meerwaarde eigenlijk? Wat is een liefde op papier eigenlijk? Diep van binnen voelde het aan als een vreemd wurgcontract dat niet bij mij paste in ieder geval… Hoe vaak is ook al niet gebleken dat men elkaar niet ‘kan’ binden? De vrije wil en geest gaan immers hun eigen weg… Ergens maar goed ook, want hoe anders zou men door ervaringen wijzer worden? Maar dit kan natuurlijk ook juist in een huwelijk of een vaste relatie of samenwonen bevestigd worden ;-) Als ik oprecht om iemand geef is dit in alle vrijheid en lengte van tijd die het ‘verdient’. Zelfs al kan iemand weer moeten loslaten beroering of tijdelijk verdriet geven. Is iets missen, misschien een leegte die menselijk gedacht, via een ander kan worden, of is ieder zelf in staat deze te vervullen?

omdat het heel leuk is om alleen te wonen ook is dat goedkoper bezoek komt op afroep dat heet ""latten""

Vroeger was het niet meer dan normaal dat je ging trouwen en een gezin stichten, want dat hoorde zo! Tegenwoordig is het niets bijzonders meer dat je als man of vrouw bewust alleen gaat wonen. Het nadeel van alleen wonen is, dat je ook overal alleen voorstaat! bv huishoudelijke taken, zorgen voor inkomsten! Het voordeel is dat je met niemand rekening hoeft te houden, je bent dus vrijer steeds meer mensen hebben door drukke banen/carriere, geen tijd of zin om nog een druk thuisleven met "verplichtingen" aan te gaan en kiezen ervoor om alleen te blijven! Ook zijn er mensen die om wat voor reden ook nooit aan een partner zijn gekomen en dus alleen een bestaan zijn gaan opbouwen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100