zonder opzet beledigen, hoe maak je dat goed?

Ik heb iets gezegd tegen iemand wat ik niet meen. Het kwam er te snel uit. Ik heb er spijt van. Hoe maak ik het weer goed. Oprecht excuus heb ik al gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

zeg de waarheid. zeg dat het je echt verschrikkelijk spijt en vraag of hij het je wil vergeven. zeg dat jij het nooit had mogen zeggen. en probeer het verder goed te maken en er nooit bij lachen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien kun je samen een kop koffie of een biertje pakken? Je hoeft je excuus niet nog eens te herhalen, maar op deze manier laat je blijken dat je het excuus serieus meende. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt al oprecht excuus gemaakt..
en is die ook aanvaard?
je zou voor kunnen stellen om samen een een lunch te gaan doen, waarmee je voorstelt het voorval te vergeten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel bij je excuus waarom je zo uit de hoek kwam...zat je misschien iets al jarenlang dwars bij deze persoon? Over praten, duurt de vriendschap het langst en altijd eerlijk blijven, geen leugentjes om bestwil en bij ergernis direct praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan om je excuus kracht bij te zetten een kleinigheidje meenemen de volgende keer.
Je moet even in de gaten houden of die persoon ook oprecht je excuses heeft geaccepteerd. Je je het idee hebt dat die persoon er toch nog mee zit, kan je er nogmaals over beginnen.

Zaag niet te lang door als de ander zegt er echt oke mee te zijn. Dat is namelijk ook weer irritant. Belangrijker is dat je door gedrag laat zien dat je de intentie hebt om het niet nog eens te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks. Als jij oprecht excuses hebt gemaakt is het aan de ander of deze het accepteert. Je kunt de ander niet dwingen dat het excuus aangenomen moet worden. Zoiets van: ik heb sorry gezegd dus nu moet het maar weer goed zijn.
Ga jezelf niet opdringen. Wacht af. Lelijk beledigen of kwetsen heeft tijd nodig te 'helen'.