hoe kan ik een door mij gestuurde brief terugvinden?

vorige week heb ik een verjaardags kadootje per post verstuurd. het was een dikke envelop, goed geadresseerd en dichtgeplakt en met op de achterzijde mijn adres geschreven. hij is niet bij de geadresseerde aangekomen. achteraf gezien had ik hem toch beter met de pakketpost mee kunnen sturen; hij paste namelijk maar net door de brievenbus (echt met veel proppen) en er zaten enorm veel postzegels op, maar misschien toch niet genoeg??
naja, daarvan heb ik spijt, maar nu wil ik de envelop wel heel graag terug!!! het was wel echt een belangrijk kadootje wat ik graag alsnog wil geven en niet opnieuw kan kopen.
ik heb gehoord dat ze bij tnt zulke dingen weggooien. hoe kan ik de route van mijn brief nog achterhalen (in de brievenbus gedaan op terschelling) en hoe zou ik mijn brief nog terug kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het is absoluut niet zo, dat TNT post weggooit. Dat iets
kwijtraakt is natuurlijk wel mogelijk.
Als je te weinig postzegels hebt gebruikt, dan is het meestal zo, dat de geadresseerde het pakketje gewoon krijgt, maar wel met een kaartje erbij, met het verzoek bij te betalen. Zelfs als je het heel bont maakt, b.v. onjuiste afmetingen, gammel verpakt, of helemaal geen postzegels, krijg je het retour, of bericht dat het niet bezorgd kan worden. Dan moet je het afhalen op het postkantoor.

Gewoon eens even contact opnemen met TNT klantenservice. Misschien hebben ze een tip om te
achterhalen wat er mis is. En natuurlijk voortaan even
controleren in je eigen brievenbus of je pakketje past.
Wat "proppen" in de brievenbus is vragen om moeilijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net niet doord e brievenbus kunnen is geen reden om de brief maar weg te gooien. Daarvoor is de strafport uitgevonden. De postbode zou gewoon aan moeten bellen en bezorgen
Het voordeel van pakketpost is dat er een barcode opzit, waardoor je kunt achterhalen welke route gevolgd is.
Het enige wat je kunt doen volgens mij, is contact opnemen met de tnt, en precies ebschrijven hoe de brief eruit ziet en wat er in zit.
Misschien is hij ergens onderweg zo beschadigd dat ze bij de tnt , adres en afzender niet meer kunnen lezen. Dan komt hij echt op de stapel onbestelbaar.
Dus bellen/ mailen en duimen. succes
13 jaar geleden
waar je dat gehoord hebt.. heeft je onzin verteld..
tnt en of welke postbezorgers gooien NOOIT
post weg..
je kan het beste contact opnemen met het post kantoor waar je het poststuk hebt afgeven, zodat hun erna kunnen zoeken..
onvoldoende gefrankeerd krijgt de ontvanger de kans om eventuele port te betalen, en als het niet bezorgd kan worden krijg je t terug..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Post die blijft hangen in het systeem, loopt soms flinke vertraging op. Dus misschien komt het alsnog aan - maar het risico is wel dat het poststuk beschadigd is, besef dat de brievenbusopening ook iets zegt over hoe groot je poststuk kan zijn. Als je moet proppen, is de kans dus groot dat het ergens bij het sorteren vastgelopen is.
Post wordt niet weggegooid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de geadresseerde vragen of de buren het pakje hebben ontvangen. De geadresseerde krijgt dan een briefje in de brievenbus dat het poststuk bij dat huisnummer van die buren is bezorgd. Dat gebeurt vaak als een pakje niet in de brievenbus past. Dan komt de besteller bij de geadresseerde aan de deur. Als die niet thuis is, gaat de besteller naar buren. Als de geadresseerde het briefje ongelezen heeft weggegooid, dan gaat die gewoon de buren bij langs.