Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik meenemen voor een Chinees ouder echtpaar waar ik mag logeren, terwijl ik ze niet eens ken?

Hun zoon heeft me uitgenodigd bij hen thuis 3 nachten te logeren. Ze zijn niet arm, maar ook niet jong (ik ook niet trouwens). Wat is een geschikt cadeautje om mijn waardering te laten zien? Het is IN CHINA dus... weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Google even op chinese gewoontes en je vindt alles over dat soort dingen.
In ieder geval geen horloge of klokje dat is een slecht teken voor ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik zou gewoon iets oer nederlands meenemen , leuke klompjes of zo of bloembollen.. dat vinden ze leuk omdat het jou cultuur is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blijf bij mijn favoriete kadootje voor anderen. De vlinder theelichthouder.
Vriendelijk, niet al te duur, niet te zwaar of te groot om mee te nemen, kleurig en mooi.

http://www.cosmostrading.nl/

en dan even bij Tiffany de vlinders bekijken. Raamhangers en theelichthouders :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je
ik heb er 2 van .. soortgelijk dan..
Geen zeep, parfum, cosmetica of iets dat je kan interpreteren als "je ruikt niet goed".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi tafelkleed, handdoek of sjaal/omslagdoek. Typisch delfts blauw beeldje van een mannetje en vrouwtje op klompen, let wel op dat er niet made in China onderop staat....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou iets typisch Hollands meenemen;
Een zak drop.
Een mooi stuk kaas.
Hollandse klompen, vraag even aan die zoon wat hun maat is.
Vraag anders aan die zoon of die ouders alcohol drinken. Dan kan je een lekker Hollands drankje meenemen voor ze.

Keuze zat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb destijds hetzelfde vraagstuk gehad, ik ging overnachten bij een Sami-echtpaar in Lapland.

Ik heb er toen voor gekozen iets echts Hollands mee te nemen in de vorm van wat delftsblauwe klompjes.
Ze vonden het een leuk cadeautje.

Andere opties: Stroopwafels of een molentje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding