Dan ga ik toch voor één van die gebouwen van mijn oudst getraceerde voorvader. Het oorspronkelijke gemeentehuis van Roermond...

Ooh ja... Die voorvader is Hertog Egbert (hupelepup) van (groot) Gelre...

Toegevoegd op 14-05-2009 22:47:25
http://www.roermond.nl/index9295.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je er een plaatje van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een link toegevoegd. Bovenste plaatje...
De Maeslantkering

http://www.keringhuis.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het mooiste? weet ik niet hoor maar dit bankgebouw vind ik wel altijd heel indrukwekkend.... ook van binnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is dit? In Nederland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het staat in Amsterdam-Zuidoost. De NMB Bank (huidige ING Bank) heeft hier in 1987 een opvallend pand laten bouwen door de architecten Alberts en Van Huut. Het complex bestaat uit tien T-vormige torens die met elkaar zijn verbonden tot een S-vormige slinger. De achterover hellende gevels zijn opgetrokken uit baksteen en worden gesteund door zware betonconstructies. Het ‘organische’ aanzien van het gebouw wordt vaak in verband gebracht met het antroposofische gedachtegoed van de architecten, maar veel ingrepen zijn ingegeven door technische overwegingen. Zo gaf de verdeling in vijf clusters en het naar achter hellen van de gevels de mogelijkheid om de geluidsoverlast van de naastgelegen wegen te beperken. Daarnaast zijn veel energiebesparende elementen toegepast. Op de daken staan zonnecollectoren en het gebouw is zo ontworpen dat warmte zo lang mogelijk wordt vastgehouden. het gebouw is te bezichtigen tijdens een architectuurrondleiding langs en door bankgebouwen: de bankroete...
http://www.arcam.nl/default.lhtml?-session=arcam:C0A8013707a4d2FD05PxKN333B0A&ref=publicaties&sub=specials&specialid=187
Antoni
14 jaar geleden
Deva, ik sluit me aan bij jouw antwoord.
de ruine van breederode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eigenlijk zeggen: het 17e eeuwse grachtenpand met trapgevels, maar kasteel Ruurlo heeft dezelfde stijlkenmerken maar dan ook nog eens in een mooie omgeving.

Toegevoegd op 15-05-2009 10:07:46
Een goede andere kandidaat is Theater Tuschinski in Amsterdam, ook vanwege het geweldige interieur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Inktpot in het Moreelsepark in Utrecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, dat mag. Smaken verschillen enzo. Overigens voor de mensen die bij dit soort vragen thumbs down gaan geven: beetje flauw hoor.
W-hoog; TU Eindhoven; Winnaar van de Betonprijs 1973
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ugh, wat lelijk... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh.. De betonprijs.. hoogste tijd voor de fatsoenlijke-gevel-structuur-award...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... Ik heb het niet verzonnen, he.
Kasteel Henkenshage in St oedenrode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Gasunie-gebouw in Groningen, ook wel "De Apenrots" genoemd. Het is ook echt verkozen tot mooiste gebouw van Nederland.

Ik ben er wel eens langs gereden en er zitten heel veel leuke details in. Door de asymmetrie oogt het aan de ene kant heel speels. Maar doordat het van baksteen is gemaakt is het ook heel robuust en massief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow idd heel indrukwekkend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag helaas niet stemmen... anders +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb even wat plaatjes bekeken... moet er toch eens naar toe irl...
Ik vind de kubuswoningen wel geinig.
(Maar ik zou vast mooiere gebouwen vinden als ik alle gebouwen in één keer kon vergelijken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga toch voor een oud gebouw: de Sint-Jan in Den Bosch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Raadhuis van Dudok in Hilversum. Als ik er ben blijf ik het gebouw steeds een poosje aftasten met de ogen. Omdat het zo in een mooi evenwicht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nog nooit geweest, maar voor een andere vraag op GV heb ik ooit een hele berg kasteelfoto's bekeken.
Het viel me toen op hoe mooi Kasteel de Haar in Haarzuilens eigenlijk is.
Die plaats ik bij deze op de lijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar vorig jaar een rondleiding gehad. Ik dacht dat het uit de 17e eeuw of zo stamde, maar het is 'slechts' 120 jaar oud! Dat was een verrassing voor me. Maar wel mooi hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi, maar het heeft wel een hoog antonpieck-gehalte hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou en? Niets mis met Anton Pieck toch?
Maastoren, lekker modern en energiebewust.
Hij is eind dit jaar af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn huis:)

en ik hoop dat jij JOUW huis het mooiste vind:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwah...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan eigenlijk niet; moet wel een zgn grap zijn...
De Afsluitdijk. Omwille van de soberheid, de symbolische waarde en uitstraling in de wereld. Verheerlijkt door verschillende cineasten. (Haanstra en Ivens ea)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de sint-jan in `s-hertogenbosch