Welke winkels nemen nog 1 en 2 eurocenten aan?

Ik krijg ze vaak terug bij de Aldi, maar niet alle winkels nemen ze nog aan. Ik vind het nogal lastig, heb vaak de portemonnee zo vol hierdoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak er een spaarpotje voor, breng dat 1 keer per jaar naar de bank, kan je daarna gezellig een ijsje gaan eten :)

Het beste antwoord

Iedere winkel waar GEEN bordje op de kassa staat met "1 en 2 eurocent nemen wij niet aan" is verplicht de munten aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij de bank doen ze dat nog. Dat is namelijk verplicht. Bij C&A krijg je ook nog 1 en 2 centen als wisselgeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lidl neemt ze aan en ik dacht ook de carrefour .
dat zijn ze denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze vaak terug krijgt bij de Aldi, dan kom je er vaak, geef ze daar dan weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat probleem ook vaak gehad. In principe moeten winkels het aannemen tenzij ze een bordje hebben hangen dat het niet gedaan wordt. Hou er echter wel rekening mee dat winkels die niet met 1 en 2 centen werken éérst afronden en dan pas afrekenen. Dus als je bedrag zeg maar 5,94 euro is dan moet je 5,95 betalen maar als je die 5 cent dan zeg maar in 1 en 2 eurocenten (dus echt gepast) betaald moeten ze het aannemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval is de wet daar duidelijk over, je kunt niemand verplichten om 1 en 2 eurocent munten en brief geld van euro 100 en hoger aan te nemen, mits hij/zij dit goed heeft aangegeven. Dus als er niet in de winkel staat * wij accepteren geen 1 en 2 eurocenten * kun je er overal mee betalen, met een maximum van 50 stuks per betaling.

Met dank aan Oblomov
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wettelijk gezien moet de winkelier 1 en 2 centen aannemen het kan wel zijn dat ze afronden naar 5 cent die moet wel aangegeven zijn en het moet ook aangegeven zijn als ze 1 en 2 cent niet innemen. anders kun je ze ook opsparen en bij de bank inleveren die nemen ze zowiezo aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk bij de emté supermarkt, meer bekend in het zuiden van het land, maar ik ben gewoon verplicht 1 en 2 eurocenten nog aan te nemen, liggen ook nog gewoon in de kassalade, ik geef ze alleen niet uit. behalve als iemand 6 cent geeft voor 5 cent, dan geef ik gewoon nog 1 cent terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Albert Heijn neemt ze nog gewoon aan, soms zijn ze zelfs blij omdat gepast betalen inhoudt dat ze niet hoeven te wisselen.
Ik kan me wel voorstellen dat een winkel het niet waardeert als je 15 euro in muntjes van 1 cent betaalt, maar als je bedragen van pakweg 11,13 betaalt met een briefje van tien, 1 euro, 2 muntjes van 5 cent, 1 muntje van 2 en 1 van 1, dan ben je al heel wat kwijt.
En als de Aldi ze teruggeeft, zullen ze ze ook accepteren lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.xenos
2lidl
3 aldi