Waarom is gebouw nr. 7 van het WTC naar beneden gekomen? Er stonden zelfs nog gebouwen tussen Gebouw nr. 7 en de Twin towers.

Gebouw 5 en 6 stonden tussen de Twin towers en gebouw nr. 7

Op dat moment in gebouw nr. 7 o.a.; United States Secret Service, Central Intelligence Agency (CIA), The Department of Defense (DOD) Toeval?

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/7_World_Trade_Center (Tenants)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik herinner mij een interview in een documentaire met de directeur van een groot Nederlands Slopersbedrijf. Toen hij de beelden zag waarbij Building 7 rechtstandig in elkaar zakte zei hij met grote stelligheid "dat is geplanned; een controlled pull down. Om dat voor te bereiden heb je weken nodig". Ik ben ook niet zo van die samenzweringstheorieën maar dit oordeel uit de mond van een deskundige maakte veel indruk op mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lange tijd (nog steeds trouwens) beweerden mensen dat het onmogelijk was dat dit gebouw ‘zomaar’ is ingestort na het instorten van de twee hoofdtorens. Onderzoek wees uit dat er een oorzakelijk verband was. Aanhangers van complottheorieën geloven onderzoeken nooit.
13 jaar geleden
In het gebouw woedde op een aantal verdiepingen een brand die meerdere uren duurde. Op die manier is dit gebouw door dezelfde oorzaak ingestort als de hoofdgebouwen: het falen van de stalen constructie onder invloed van grote hitte.
13 jaar geleden
Het bizarre is dat dit gebouw recht naar beneden zakte: gecontroleerd dus. Daardoor moeten aan de onderkant explosieven zijn aangebracht door deskundigen. Zoiets kost dagen voorbereiding. Complotdenkers zien een verband dat er in het pand belangrijke bedrijven en organisaties gehuisvest waren die bewijs konden leveren dat de aanslagen door CIA/FBI doelbewust is opgezet. Bedenk: ik ben slechts de boodschapper :^)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Anton1o;

De redenen die jij al aangeeft plus de in eerdere antwoorden gegeven redenen zijn de oorzaak van alle speculaties omtrent nr. 7. Een groot deel van de complottheoriëen is ook door de officiële onderzoeksuitslagen nooit echt weerlegd dus zal er altijd wel veel onduidelijkheid over het neerhalen/-gaan van dit gebouw blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me ook voorstellen dat bepaalde constructies misschien niet helemaal voorbereid waren op de enorme klap die het inzakken van de WTC-torens veroorzaakte.