Als de paus een atheïst een nazi mag noemen, mag ik dan zomaar de paus een massa moordenaar noemen?

Waar ligt de scheiding tussen meningsuiting en smaad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een atheïst is geen nazi en dat mag de paus dan ook niet zeggen. Je zou hem dan kunnen aanklagen wegens laster o.i.d. Evenmin mag je de paus een massamoordenaar noemen, omdat ook dat niet de waarheid weergeeft.

Het is zo wie zo al vreemd dat deze paus al niet wordt vervolgt door zijn nazi verleden, maar goed. Hij mag dit zeker niet zeggen en dus kun je een klacht indienen, alleen zal er niks mee gebeuren ben ik bang.

Je mag van de paus zeggen wat je wilt, ongeacht hetgeen hij zelf vanuit zijn satijnen holletje in Vaticaanstad zit uit te broeden. Wat mij betreft zit je er niet eens zo ver naast wanneer je de paus een massamoordenaar noemt. Sowieso is condooms verbieden voor de allerarmsten en hiv-dragers niet minder dan ronduit gewelddadig. De opmerking van de paus over atheisme en nazi's bewijst maar weer eens wat een ouwe gek het is. Misschien is hij zo langzamerhand wel aan het dementeren, wie zal het zeggen.

De Paus weet alles als onfeilbare plaatsvervanger van Petrus of God op aarde. Heb je wel eens baar die man zijn mond en ogen gekeken. Die lijken op Freddy uit Elmstreet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100