Als de paus een atheïst een nazi mag noemen, mag ik dan zomaar de paus een massa moordenaar noemen?

Waar ligt de scheiding tussen meningsuiting en smaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Het eerste kan ook niet vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je stelt twee vragen die allebei erg de moeite waard zijn om afzonderlijk te stellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het zijn geen twee vragen, het eerste gedeelte is helaas een feit geen vraag. Dit heeft hij vandaag gezegd in Londen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft ie dat echt gezegd? branden bijbels goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ook dat de paus daarmee buiten zijn boekje gegaan is. Hij is vast de 2e Wereldoorlog vergeten, toen zijn voorganger Pius XII niet helemaal zuiver op de graat was en NIETS heeft gedaan om Jodenvervolging te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De RK kerk heeft de jodenvervolging juist opgestart. De gele ster is als verplicht ingesteld op het 4de lateraans concilie rond 1300.

Antwoorden (4)

Een atheïst is geen nazi en dat mag de paus dan ook niet zeggen. Je zou hem dan kunnen aanklagen wegens laster o.i.d. Evenmin mag je de paus een massamoordenaar noemen, omdat ook dat niet de waarheid weergeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo wie zo al vreemd dat deze paus al niet wordt vervolgt door zijn nazi verleden, maar goed. Hij mag dit zeker niet zeggen en dus kun je een klacht indienen, alleen zal er niks mee gebeuren ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag van de paus zeggen wat je wilt, ongeacht hetgeen hij zelf vanuit zijn satijnen holletje in Vaticaanstad zit uit te broeden.

Wat mij betreft zit je er niet eens zo ver naast wanneer je de paus een massamoordenaar noemt.
Sowieso is condooms verbieden voor de allerarmsten en hiv-dragers niet minder dan ronduit gewelddadig.

De opmerking van de paus over atheisme en nazi's bewijst maar weer eens wat een ouwe gek het is.
Misschien is hij zo langzamerhand wel aan het dementeren, wie zal het zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Paus weet alles als onfeilbare plaatsvervanger van Petrus of God op aarde.
Heb je wel eens baar die man zijn mond en ogen gekeken. Die lijken op Freddy uit Elmstreet.