Waarom bedenken winkels altijd acties die niet voor jou of mij gelden?

Bv 'zonnebril op sterkte voor € 99,00.' Als je dan in de winkel komt is het alleen voor enkelvoudige brillen, terwijl de meeste mensen toch multifocaal hebben, en die betalen dan € 225,00 ! Ze willen misschien mensen in de winkel hebben maar nijdige klanten kopen toch niks.

Toegevoegd na 13 minuten:
Nog een voorbeeld: Internet, bellen en Tv voor 45,-
als je 2 van de 3 al hebt gaat het feestje niet, alleen voor nieuwe klanten ! Zet het er verdomme dan bij !

Toegevoegd na 16 minuten:
Als bromfietser kom je bij de Shell, 'vliegtuigje voor 0,75'
leuk dacht ik, 'bij 25 ltr brandstof, meneer', waar moet ik 25 liter in en scooter laten ?

Toegevoegd na 18 minuten:
'Gratis visitekaartjes', mijn definitie van 'gratis' is toch iets anders dan '9,50 voor afhandelings- en verzendkosten'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
altijd die flauwe kleine lettertjes :(
Of een blad met een leuke actie, alleen voor nieuwe abonnees.

Het beste antwoord

Er is maar een reden voor, om mensen naar de winkel te
lokken, en dan hopen dat zij wat anders, dat niet in de
aanbieding is kopen.
Je lijstje is al aardig lang, wil er nog aan toevoegen, die
aanbieding van internet-bellen-t.v voor 45 euro, is ook
niet helemaal waar, er komt nog 19% b.t.w bij maar dat
zie je pas als het contract al getekend is, of op je eerste
maandrekening.
Een bureau stoel voor 59 euro bij de bouwmarkt,als je
die wil dan is die uitverkocht, maar er zijn wel duurdere
stoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor alle acties zijn er regels en voorwaarden. Vaak staan die gewon op de advertentie erbij. Kwestie van goed lezen (en even de bril erbij op zetten!)

Als acties echt niet voor jou wel geldende acties,allen niet altijd allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze dan niet veel geld verliezen.

Maar meestal neem je toch even een kijkje in de desbetreffende winkel als je hoort dat je korting krijgt op ''een bepaald soort bril''. Wanneer je dan merkt dat de aanbieding niet voor jou geldt of niet op jou van toepassing is, kijk je meestal nog even rond in de winkel, en koop je soms iets wat niet in de aanbieding is!

Zo verdienen die winkels, op een enigzins listige manier, toch veel geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en omdat er zat mensen zijn die geen multifocale glazen hebben. Er zijn nu eenmaal heel veel verschillende soorten mensen met ieder hun eigen ding en geloof me, genoeg mensen met enkelvoudige glazen hoor.

sommige mensen hebben de pech dat ze er dan vaak niet onder vallen.

Toegevoegd na 3 uur:
Tja gewoon goed lezen en de voorwaarden lezen, wat betreft de gratis visitekaartjes, .... de visitekaartjes zijn toch echt gratis, afhandelings en verzendkosten zijn geen visistekaartjes.

In sommige gevallen geef ik je wel gelijk en is het echt heel moeilijk te vinden soms, maar ik vindt ook dat je het een beetje ver doortrekt.

En sommige acties zijn gewoon bedoeld om mensen te lokken, er zijn vaak andere acties voor al bestaande klanten weer.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zetten ze dan niet in de advertentie dat de actie alleen geld voor enkelvoudige glazen?
sterredag
13 jaar geleden
Ik las toevallig bij pearle zo'n actie volledige bril voor 99 euro. daar staat bij ontspiegelde en geharde glazen, daarbij staat vermeld dat het gaat om de budgetcollectie. Zodra je daar 1 x op klikt, staat het aangegeven dat het om enkelvoudige glazen gaat EN dat bij multivocaal het ontspiegelen en geharde wel gratis is.
Het zijn lokkertjes om klanten naar binnen te trekken. Veel mensen laten zich leiden door dergelijke aanbiedingen en kopen vervolgens iets anders.

Voor de rest zou ik me er niet zo druk over maken, je klinkt erg gefrustreerd. Het beste wat je kunt doen is deze aanbiedingen vermijden en vervolgens bij je zelf denken dat ze dat aan jou lekker niet gaan verdienen.