Als de vuilnismannen staken, waarom huren ze dan niet gewoon andere mensen in bij een uitzendbureau?

Er is toch altijd wel iemand die wel wil werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een staking breken is bij wet verboden.

Vind ik ook. Werknemer heeft bij wet recht op staking, maar als de werkgever dan een uitzendkracht inhuurt, dan heeft staken geen nut. Dus dat is bij wet verboden. Toegevoegd na 1 minuut: Met "vind ik ook", bedoelde ik dus: gewoon mensen inhuren bij uitzendbureau.

Werk dat door stakers gebeurde mag niet zomaar worden overgenomen. Wel mag de manager het vuil ophalen. Dat heet overnemen van besmet werk

En weet je wat dat kost, een uitzendkracht? Dat zijn dus meer dan dubbele kosten. De staker moet doorbetaald worden en de uitzendkracht kost nog meer dan de staker. Dat betaald de belastingbetaler natuurlijk wel, maar ik vind dit niet terecht. Het zal dus wel met de kosten te maken hebben.

Daar komt ruzie van tussen de uitzendlui en de vuilnismannen. En dat is niet goed voor de openbare orde. Daar krijg je grote acties en betogingen en confrontaties van, als het tegenzit met geweld. In 1886 leidde zoiets zelfs tot doden. Toen hebben ze het dan ook maar verboden om een staking te verbreken; da's wel ze gezellig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100