Het gros van de mensheid eet meer dan gemiddeld, dus ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, net als mensen die veel auto rijden, die veel drinken, die veel........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan gemiddeld is meer dan gemiddeld, daar verander je niets aan. Maar: het ligt er ook aan wat ze eten.
Hier kun je alles lezen over de ecologische voetafdruk: http://www.voetenbank.nl/home.htm
Meer dan eenderde (37%) van je voetafdruk wordt bepaald door voedsel. Vooral het eten van vlees en zuivel vergroot de voetafdruk, vooral omdat het verbouwen van voedsel voor vee veel ruimte inneemt.
Een niet-neutrale site (die haar cijfers wel goed op een rijtje heeft, vandaar de link): http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/vleeseten.html

Dus als we meer dan gemiddeld eten, maakt het nogal verschil of je granen van dichtbij eet, of biologische kip, of geïmporteerd rundvlees...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, de mens veroorzaakt ca 10% van de totale co2 uitstoot , dus onze invloed is zeer gering. Bosbranden, vulkaanuitbarstingen e.d. veroorzaken veel meer co2.
Bovendien is co2 voedsel voor planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Flora;

Als je gelooft dat de mens in belangrijke mate bijdraagt aan het 'klimaatprobleem', dan nog kun je niet stellen dat mensen die veel eten altijd een grotere bijdrage hieraan hebben. Om de totale 'carbondioxidefootprint' van een mens te bekijken moet je namelijk zijn hele consumptiepatroon bekijken en niet alleen naar de hoeveelheid eten kijken. Ook wat iemand eet is van invloed. En of hij autorijdt. Of per vliegtuig reist. En hoe warm hij zijn huis stookt. En hoeveel en hoe grote TV's hij in huis heeft. En hoe vaak en hoe lang deze aan staan. Etcetra, etcetra....