Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Vooral op het gebied van wiskunde blijken ze vaak uit te blinken.
In het boek Outliers van Malcolm Gladwell staat beschreven hoe dat komt.

Volgend citaat (zie ook bron) is van iemand die een recensie over dit boek schrijft:
"Het boek heeft een zeker wist-je-dat?-gehalte (heerlijk, ik ben dol op alles dat riekt naar Triviant). Bijvoorbeeld: waarom zijn Chinezen goed in wiskunde? Niet omdat zij logischer nadenken of omdat ze een ‘reken-gen’ hebben. Nee, een belangrijke reden is dat de Chinese woorden voor cijfers logischer zijn dan de onze. Twaalf, twintig of tachtig zijn eigenlijk hele gekke cijfers en maken het optellen, zeker voor jonge kinderen, moeilijk. Als je een 7-jarige mondeling vraagt om 38 + 42 bij elkaar op te tellen, moet die de woorden eerst tot cijfers terugbrengen. Terwijl je in het Chinees zoiets zegt als: drie-tien-acht plus vier-tien-twee. Rekent een stuk makkelijker en Chinese kinderen hebben op hun vijfde dan ook al een jaar voorsprong op hun westerse counterparts. Het boek staat bol van dit soort voorbeelden en verhalen."

Ik vond dit boek ook geweldig trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is corect. Qua economie scoren ze hoog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, op de bestellijst heb ik wel eens een nummer 917 gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest gelijk lachen +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook lekkel met kloepoek. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sambalbij??? +1
Ja,

Om in China op een universiteit te komen, moet je namelijk bij de beste studenten van je school horen.

Op een school zitten erg veel kinderen en maar een paar daarvan kunnen dus naar de universiteit. Omdat (bijna) iedereen dat graag wil, besteden de kinderen de hele dag aan schoolwerk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding