Waarom vinden veel mensen het vreemd als ze met de beste bedoelingen worden aangeraakt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

idd omdat we t over t algemeen niet gewend zijn, de ene streek in NL wat meer dan de ander...

zelf heb ik een vreselijke hekel aan de drie standaard verjaardagskussen, die je dan iedereen zou moeten geven, nou uh... dat wil ik echt niet bij iedereen die op die verjaardag zit hoor... en dan dus maar liever geen één... en ik ben ook nog wel zo dat ik alleen diegene één (of 2 of 3) kus geef bij wie ik dat wel wil...

gelukkig zijn we er ons intussen van bewust dat we zulke dingen voor onszelf mogen uitmaken.

dus ik maak er een eigen versie van. ik raak iemand (buitenom die éne die je constant wilt aanraken dan) aan als ik vind dat diegene een schouderklopje verdiend of merk dat iemand persoonlijk contact ff nodig heeft
het leert wel dat mensen het toch erg fijn vinden wanneer dat gebeurt. een subtiel aanrakinkje is algauw een uiting van genegenheid, een positief molecuultje, een glimlachuitlokkertje, een je doet t goed gevoelgevertje....
maar nooit overdrijven, het slaat heel snel om in hé, wat moet je van me.... (nuchtere nederlandersssss)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

sommige mensen vinden het niet zozeer vreemd, maar onprettig.
bij sommige mensen zit het aanraken en aangeraakt worden niet in hun aard, of ze hebben het niet van huis uit meegekregen.
13 jaar geleden
Nederlanders zijn niet zo aanrakerig. Dan kom je in het privébereik van een persoon.

De meeste mensen (behalve in een relatie) willen gerust een hand geven maar alles anders dan dat is toch gek en vreemd. Een spontane knuffel zie je zelden, terwijl dit in andere landen heel gewoon is.

Mensen zijn dit gewoon zo gewend van jongs af aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er tegenwoordig nogal wat ophef van wordt gemaakt als men iemand aan wil raken. Het wordt al snel gezien als een ongewenste intimiteit. Hierdoor durf je elkaar ook niet meer aan te raken ook al is het nog zo onschuldig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat veel mensen, waaronder ikzelf, het gewoon niet prettig vinden om aangeraakt te worden.
Van een aantal mensen kan ik dat hebben, zoals mijn kinderen, een geliefde, maar verder moet iedereen lekker van mij afblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van sommige mensen vind ik het heerlijk als ze me aanraken, maar van sommigen vind ik het vreselijk. Het ligt helemaal aan hoe je met iemand om gaat.
Dat is soms lastig in te schatten, wat een ander prettig vindt en wat niet. Het is soms een beetje aftasten.

Het kan gewoon gebeuren dat mensen het niet prettig vinden om aangeraakt te worden, ook al heb JIJ de beste bedoelingen. Zulke dingen zijn heel persoonlijk en iedereen mag daar zijn mening in hebben.