Komen er veel albino's (mensen) voor in Nederland?

zie op nu.nl een stukje over albino's in Afrika...dat ze daar veel voorkomen en er een 'levendige' handel is.
Kan niet vinden of albino's ook veel voorkomen in Nederland (ja, de vleermuis en een haas, maar geen mensen).
Weet iemand hier meer over te vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Volgens het maandblad Linda (nummer 19) heeft in Nederland ongeveer 1 op de 10.000 mensen albinisme.
Volgens het CBS wonen op dit moment 16.607.744 mensen in Nederland. Dus dan zouden er zo'n 1660 albino's in ons land wonen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha, bedankt voor de cijfers!

Andere antwoorden (2)

Nee, het blijft bij de vleermuis en haas in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Albinisme komt in Afrika veel vaker voor dan in Europa.

Het is een zeldzaamheid om albino's tegen te komen hier.
Dat is ook niet zo gek, want om albino te kunnen zijn heb je van beide ouders het erfelijke gen nodig. Aangezien er niet veel albino's in Nederland zijn, is de kans dus heel klein.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar er zijn wel Albino's in Nederland.
In een dorpje waar ik vroeger woonde, was een Albino echtpaar. Zij konden geen kinderen krijgen en hadden twee kindjes uit Sri Lanka geadopteerd. Zag er heel schattig uit, dubbele Duo Penotti.