Rare naam voor volgens mij gewoon stadswachten, die we nu ook al hebben.
Mensen in een uniform die wel opletten, maar niet de bevoegdheden van politieagenten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt er vanaf, welke politieke partij er debet aan zal zijn dat ze ingezet zullen worden.
De overheid zal bepalen wat de taken en bevoegdheden van die commando`s zullen zijn.

Er zullen in ieder geval verschillen zijn met de politie, anders werd er niet gesproken over stadscommando`s maar over uitbreiding van de politie, hetzij, meer agenten, hetzij meer bevoegdheden voor de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar geen prettige voorstelling bij! De naam suggereert iets van nogal dominante figuren,die iemand wiens gezicht hun niet aanstaat flink aan pakken en desnoods oppakken en insluiten,zo niet erger!