Is het okee om een appel in de bosjes te gooien? Hoe zit het met ander fruit?

Ik heb geleerd dat een appel in de bosjes gooien okee is omdat de vogels het helemaal opeten en dus geen afval achterlaat. Ik kan me voorstellen dat voor een bananenschil dit niet geldt, aangezien dat niet wordt opgegeten. Hoe zit het met ander fruit en ander afval? Uiteraard plastic, kauwgom etc altijd netjes in de afvalbak!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

Afval ook van fruit in een woonwijk altijd in de afvalbak.
Maar als je in de "natuur"loopt kan een klokhuis best in de bosjes gegooid worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik gooi mijn appel ook in de bosjes, om dezelfde reden. Maar dat is ook het enige fruit. Een bananenschil duurt jaren voordat hij vergaan is. Ook fruit met andere dikke schillen (sinaasappel bv) is ook niet goed. Dit geldt ook voor grote pitten. Het blijft te lang liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruit en fruitschillen gaan rotten op den duur
eigenlijk is het toch voeding voor de grond
alleen als iedereen t zou doen ...
dus beter in de groenbak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan in ieder geval minder kwaad dan een bierblikje in de bosjes te gooien.
Als je het doet liefst niet in mijn bosje, proper is anders.
Ik denk toch dat je afwijzende reacties gaat krijgen wanneer je het doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een appel gooien wij ook weleens in de bosjes, inderdaad voor de vogels.
De rest van fruit of schillen ,gaat bij ons gewoon in de gft bak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een natuurlijk product en valt in de natuur ook op de grond. Dieren eten het op of het vergaat op den duur en de resten verdwijnen in de aarde.
Lijkt mij dus geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet oké. Niet alleen de vogels eten van die appel, die gaat daar lekker liggen rotten en trekt vliegen aan. Spelende kinderen kunnen die appel tegenkomen en er ziek van worden.

Het is heel eenvoudig: als de bosjes niet van jou zijn, gooi je er helemaal niets in. Hoe zou jij het vinden als je buren hun afgekloven appels bij jou in de tuin zouden gooien, met het verhaal dat die appel toch wel helemaal opgegeten wordt? Openbaar groen is de tuin van ons allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het asociaal om welk afval dan ook in de natuur te gooien of langs de weg. Ook al wordt het opgegeten, het blijft smerig indien iedereen zijn klokhuizen van zich afgooit op de straat. Vaak zie je bij auto's die voor je rijden het raam open gaan en hup, weg met dat wat degene die in de auto zit niet meer nodig heeft. Vreselijk vind ik dat. Stel je voor dat ik mijn klokhuis bij jou in de tuin gooi onder het motto 'de vogels eten het wel op"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afval in de afvalbak.

Papier vergaat ook wel in de natuur. Dat gooi je ook neit in de bosjes. Dus waarom een klokhuis wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas valt niet elke appel netjes in de struiken. (vanuit bijvoorbeeld een auto gegooid) Sommigen belanden toch op de weg met als gevolg dat vogels en andere dieren op de weg hun eten gaan eten....vervolgens ligt er op de weg een dode vogel die weer wordt opgegeten door een ander roofdier... Circle of life?
Ik ben niet voor maar ook niet tegen.