Als jij een vraag dom vind; is dit waarschijnlijk omdat het antwoord op die vraag voor jou logisch is. Je weet het antwoord al : Vragen onder jouw niveau. Als dat niet zo is, is de vraag misschien op een domme/onduidelijke manier gesteld: onduidelijke/ondoordachte vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domme vragen bestaan niet.
Wel vragen die zo overduidelijk zijn dat ze niet eens gesteld hoeven worden, bijvoorbeeld iemand een fietsband zien plakken en dan vragen: "Goh, heb je een lekke band?". Deze noem ik: "Open deuren"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimme vragen van domme mensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HijDieNietsWeet is zo dom nog niet!
Laat je niks wijsmaken, domme vragen bestaan wel. Ik heb er laatst zelf hier nog een gesteld (en snel verwijderd toen ik doorhad hoe dom hij was).
De stelling dat domme vragen niet bestaan, wordt graag gebezigd door mensen die bang zijn een domme vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke vraag stelde je dan?
Antoni
3 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd welke vraag je stelde!
Minder intelligente, triviale, banale, doodgewone, te éénvoudige, te doorzichtig ,naieve vragen . Het nederlands (zuid en noord)beschikt over een arsenaal aan eufemismen om domme vragen met de mantel der liefde toe te dekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag die begrepen wordt door een ander zichtpunt aan te nemen!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand zegt 'dat is een domme vraag', dan is dat meestal omdat diegene het antwoord al weet. Waarmee de vraag op zich dus nog niet per sé als dom beschouwd hoeft te worden. Ik ben het er dus wel mee eens dat er geen domme vragen bestaan.

Aan de andere kant, als iemand hier op GV zou vragen 'hoeveel is 1 plus 1', dan zou dat denk ik wel als domme vraag worden beschouwd.

Ooit hoorde ik in een interview iemand als antwoord geven: "domme vragen bestaan niet, maar deze komt aardig in de buurt".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onnozele vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het antwoord op de vraag bijdraagt aan een stukje ontwikkeling, in werke vorm dan ook, zijn er geen domme vragen.
Men noemt vragen dom die geacht worden door de gemiddelde mens als standaard kennis aanwezig te zijn.

Dit is ook de kracht van de diverse tv kennisspellen.
Deze varieren dusdanig van interessegebieden dat het vrijwel onmogelijk is de maximale prijs te winnen.

Zo zal een huidige Einstein bijvoorbeeld een vraag over de hip hop scene niet weten te beantwoorden daar waar dit voor een ongeschoold iemand gesneden koek is.

Dom?

Antwoord op de vraag is dus : Vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domme vragen bestaan niet, mensen die ze stellen kunnen echter wel dom zijn. GV is hier een goed voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is GV een goed voorbeeld van:
domme vragen of
domme mensen
of is dit slordig taalgebruik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je beantwoord de vraag zelf al :). Snappie em?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firefox;

Ik zal een vraag misschien dom vinden en deze uit beleefdheid onnodig, overbodig of onverstandig noemen. Neemt niet weg dat de vraag voor de steller wel van belang kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan zo twee categorieën bedenken:

Vragen naar de bekende weg (vraagsteller wil zijn eigen al geformulerde antwoord bevestigd zien)

Luie vragen (vraagsteller kan het makkelijk zelf uitzoeken, maar wil liever anderen het werk laten doen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder slim. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domme vragen bestaan wel degelijk... Vragen naar de bekende weg is domweg dom... Je weet het antwoord al en toch vraag je alsof je het niet weet, als dat niet dom is dan weet ik het niet...
Maar buiten dat is elke vraag niet dom, hoe dom de vraag ook lijkt voor jou, die het allemaal wel weet, maar de oprechte vragensteller die is daarmee niet dom met zijn vraag...

Dat iedereen wel vind dat er geen domme vragen zijn is mij een raadsel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het eens met een van mijn bovenbuurmannen/vrouwen. Voor alles is er een tegengestelde. Zo zou iedereen op deze pagina wel toegeven lijkt mij dat goeie vragen bestaan (goeievraag.nl notabene..duh..) Nou dan bestaan er ook domme vragen. En dan nog hoef je, als je er ooit eentje stelde, geen gat te graven er in te gaan liggen. Volgens mij heerst er een soort taboe op domme vragen. Laten we een clubje oprichten en alleen domme vragen stellen.