welk Europees land heeft het makkelijkste asielbeleid?

in welk land is het voor burgers uit niet EU landen relatief makkelijk om binnen te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Is moeilijk te bepalen.
Het is wel zo als je de UK binnengeraakt zit je als asielzoeker veilig.
Maar binnen geraken is waarschijnlijk het moeilijkst.
In bijgevoegde link staan wat statistieken en curves over deelaspecten.

Toegevoegd na 7 minuten:
UK is dus de meest begeerde bestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje; Met een klein bootje vanuit Afrika 's nachts bij gibraltar oversteken. De meeste andere grensovergangen zijn goed bewaakt / slecht bereikbaar. Daarom heeft spanje ook zulke grote problemen met immigranten die zich dan illegaal settlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Derek;

In het algemeen worden de Zuid-Europese lidstaten Spanje, Italië en Griekenland binnen de EU als de landen gezien met het minst strenge asielbeleid. Dit komt omdat zij tot voor kort vooral met een grote emigratie en weinig met instroom van asielzoekers te maken hadden. Met name Italië schijnt lange tijd erg gul te zijn geweest met de verstrekking van verblijfsvergunningen, waarschijnlijk in de hoop of verwachting dat de immigranten op termijn naar andere (rijkere) landen zouden doorreizen. Wat overigens vaak ook op grote schaal gebeurt; Groot-Brittanië en de Verenigde Staten blijven de grootste trekpleisters.