wat is de meest voorkomende voor, -en achternaam?

Toegevoegd na 2 uur:
ik bedoelde eigenlijk internationaal :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkomende-voornaam.60626

Het beste antwoord

Internationaal is volgens mij de meest populaire voornaam voor jongens Mohammed. Wat die voor meisjes is weet ik niet. Ook de weet ik niet wat een bekende achternaam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het Meertens instituut heeft daar uitgebreide gegevens over, voor Nederland.
De populairste voornamen tussen 1880 en 1960 waren Annie en Jan, de meest populaire namen die kinderen nu krijgen zijn Lucas en Sofie.

De Jong is de meest voorkomende achternaam in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook de Vries komt veel voor. Bij huisartsen is dat vaak de meest voorkomende achternaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emma en Daan de Jong.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat 'de Vries' de meest voorkomende achternaam is.
Bij voornamen ligt het aan de generatie. Vroeger waren er maar een aantal namen die altijd genomen werden en dit waren meestal namen die van vader op zoon of van moeder op dochter overgingen. Natuurlijk niet te gek want vooral toen moest je 'gewoon' doen, want dan deed je al gek genoeg! Er waren nog niet vee buitenlanders in de generatie van de nu 'senioren' dus het waren veelal Hollandse namen. Aangezien we door de vergrijzing veel ouderen uit die tijd hebben, zal het merendeel mannen ' Jan' heten en bij de vrouwen zal het iets zijn als 'Maria'. Sanne en Thomas zijn het bij de huidige generatie volgens de verzekeringsbank die dat al jaren in kaart brengt.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.onzetaal.nl/kalender/records/r1511.php

Toegevoegd na 46 minuten:
Corr; Lucas en Sophie zijn anno 2010 de meest populaire namen volgens de sociale verzekeringsbank die dat kan weten omdat zij de kinderbijslag regelen.

http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/actueel/kindernamen/index.jsp

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik weet dus niet hoeveel meer Jan en Maria`s er meer rondlopen dan Sophie en Lucassen. Kwestie van hoeveel er nog leven en hoeveel geboren zijn. Dat tegen elkaar opwegend denk ik dat er met de vergrijzing nog steeds meer Jan en Maria`s zijn.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben in Nederland een heel wetenschappelijk instituut dat zich daar mee bezig houdt (je gelooft het bijna niet) en daar is uitgezocht dat het toch echt De Jong is, zie mijn bron onder xShia.
amc
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Maar volgens de SVB komt Jansen het meest voor als je Janssen er ook bij telt.
Bakker komt denk ik ook wel vaker voor :3