Waarom denken Aziaten kinderlijk dan de Europezen?

Ik ben zelf een Aziaat en ik merk dat de Europese mensen meer volwassener zijn dan de Aziaten..
Zelfs ouderen denken nog steeds dat ze tieners zijn enzo...

Toegevoegd na 1 dag:
Ps. ik bedoelde alleen de gedeelte van zuid-oost azië..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Eens even kijken. Momenteel heb ik iedere werkdag tamelijk intensief contact met Irakezen, Afghanen, Cambodjanen, Nepalezen, Tamils en Karen (Birmese minderheidsgroep). Ik zou al die mensen absoluut niet als naïef, oftewel kinderlijk willen bestempelen. Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja zoals chinezen japanners en zo denken nogal kinderachtig.. zelfs de meeste tieners gedragen niet als een volwassen iemand (vind ik). maar niet alle aziaten zijn zo was ik even vergeten bij te zetten.. Alleen bij paar landen merk ik dat best wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinezen was ik nog vergeten. Daar valt ook best mee te praten, is mijn ervaring. Met Japanners heb ik nauwelijks tot nooit contact gehad. Het houdt een keer op. :-)
Ik weet wel waarom het in Japan zo is, maar van China weet ik het niet heel zeker.
Er zijn 2 verklaringen.
Tijdens de 2de Wereld Oorlog, werd Japan gebombardeerd door 2 kernbommen. Om het verdriet en de schrik hier van te verdrijven, probeerde ze een hele vrolijke cultuur te creëren.

De andere verklaring is dat in het belangrijkste geloof in Japan ieder object een ziel heeft. Een steen, een rivier en meer levenloze dingen. Daardoor werd op veel gebruiksvoorwerpen een gezicht gezet.

Het kan zijn dat deze cultuur ook naar andere moderne Aziatische landen is overgewaaid, zoals China of Zuid-Korea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die ouders denken dat ze nog tiener zijn vind ik dat een absoluut pluspunt.
Ik krijg die opmerking ook wel eens van mijn oversten , wel zij vinden dat een belangrijk pluspunt.
Ik werk namelijk met jongeren.
Als volwassenheid staat voor verantwoordelijkheidszin dan ben ik akkoord.
Maar als volwassenheid verwijst naar saaiheid, bekrompenheid en creatieve stagnatie....geef mij dan maar het kind in de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb respect voor jou stelling en dat de vraag mag blijven staan want het is een snuggere vraag
ik heb een aziaat in mijn omgeving ik vindt de intelligent en snugger en volwassen
misschien heb jij pech om zo iemand in jou omgeving te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb met veel Aziaten samen gewerkt , en kan niet anders zeggen dat het goede mensen zijn.
Wat mij opvalt aan deze mensen is dat zij heel respectvol
zijn naar ouderen en die niet tegenspreken.
Verder willen zij altijd alles verbeteren op het werk,zij
zien vaak hun werk als een stukje van henzelf.
Misschien kan jij hieruit afleiden dat het misschien minder
volwassen overkomt,omdat dat bij Europeanen minder
is.
Zelf vindt ik het niet minder volwassen , maar meer een
andere mentaliteit als bij de Europeanen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een stuk gezichtsverlies die beschermd wordt met nederigheid.
13 jaar geleden
Ik heb mijn hele leven in Azie gewerkt: Indonesia, Thailand, Singapore, Hong Kong, Taiwan... en deel jouw mening niet. Gemiddeld zijn ze zelfs wat slimmer dan Caucasians, maar emotioneel zijn ze gelijk .
Ik denk dat jij jouw mening hebt gebaseerd op heel weinig.
Het is waar, dat aziatische ouderen, wat ander gedrag vertonen. Ze zijn over het algemeen 'petit' gebouwd en ze zijn ook wat bewegelijker. Dat oogt jeugdiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige waarop ik kan komen, is dat Europeanen altijd gedreven zijn hun doelen te realiseren en zo. Daarbij vergeten ze wel eens waar ze in hun jeugd lol aan hadden. Aziaten zijn daar minder mee bezig, laten 't wat meer op hun beloop. Voor zover ik weet dan he.