Wat is de logica, dat men een moskee wil bouwen...vlakbij het ground-zero gebied..waar het WTC heeft gestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mosab Yousef, zoon van Hamas-stichter sjeik Hassan Yousef, is tegen de bouw van een moskee pal naast Ground Zero in New York. De tot het christendom bekeerde ex-moslim waarschuwt dat de moslimorganisatie achter het project een politiek en religieus statement wil maken.

"Waarom is voor deze plek gekozen? Omdat dit de enige plek in Manhattan is waar een honderd miljoen dollar kostende moskee gebouwd kan worden? Nee. Omdat het een krachtig politiek en religieus statement zal zijn", zegt Yousef. De organisatie, het Cordoba Initiative, stelt dat haar islamitische centrum inclusief moskee en zwembad de relaties tussen niet-extremistische moslims en westerlingen zal bevorderen. Onzin, meent Yousef.

"Bouw een ziekenhuis in plaats van een moskee. Bouw iets dat de nabestaanden van de slachtoffers zal helpen. Doe iets productiefs voor de mensheid in het algemeen", schrijft hij op zijn blog. Yousef stelt dat westerlingen tot het uiterste gaan om te voorkomen dat zij moslims beledigen, "terwijl de moslimgemeenschap zich niets aantrekt van het gooien van zout in Amerika’s open wonden."

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/07/moskee_gz_is_religieus_stateme.html

De openingsdatum van de moskee is 11 september 2011 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier onder zie je een goede reden waarom men op die plek niets voor moslims hoort te bouwen. Leden uit die groepering hebben onder het andere het volgende aangericht (1 beeld zegt meer dan 1000 woorden)...

Toegevoegd na 1 uur:
onder andere*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik vind het geen slimme zet. Zorgt alleen maar voor onnodige spanningen tussen partijen. Spanningen die men juist liever niet wil hebben.

Heb in de media al veel tegenstanders gezien, die begrijpelijke argumenten lieten horen, waarom de moskee beter op een andere plaats gebouwd kon worden.

Heb geen voorstanders gehoord, die konden uitleggen, waarom dit nou zo'n goede plek zou zijn voor een moskee. Waarschijnlijk komt dat, omdat het ook geen logische plek is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom tussen slijm en slijm geen komma en tussen kwijl en kwijl wel? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik wilde een plusje geven maar gaf een minnetje door mijn slechte pc. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, dat is het mooiste excuus van de dag wessels.
Logica?
Het is absoluut onbegrijpelijk dat de autoriteiten in Amerika dit toestaan, niet op die plek.

Daar zit geen logica achter, hooguit dollartekens in de ogen van diegenen die toestemming hebben gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het niet door te laten gaan zeg je eigenlijk dat de moslims verantwoordelijk zijn voor 9/11. Alle moslims dus, niet het kleine groepje die zogenaamd verantwoordelijk is.
Ik ben het niet met je eens C4th. Door dit zo te doen laat je ook zien dat je niet veranderd bent als land, iedereen is welkom. Ook moslims hebben een plek nodig om hun ding te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg nergens dat ik vind dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor 9/11. Wel is er een dusdanige link gelegd tussen de aanslagen en de Islam, dat het niet logisch is dat de autoriteiten het toestaan daar een moskee te bouwen. Voor wat betreft het feit dat moslims een plek nodig hebben om "hun ding" te doen kan ik kort zijn: zo lang Islamitische landen het niet toestaan dat er kerken gebouwd worden waar christenen "hun ding" kunnen doen, vind ik het niet nodig dat de christelijke wereld de bouw van moskeeën toestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een eis die je niet kunt stellen aan die landen, dat weet je zelf best ook wel. En er zijn een hele hoop landen waar dat wel kan. Er zijn maar een aantal staten die de Islam als enige godsdienst toestaan. Ik snap het probleem van de mensen wel, over die moskee. Maar om nu juist daarom daar geen moskee te plaatsen zou heel erg zijn. Dan komt er geen moskee omdat de hoofdverdachten van de aanslagen moslim zijn. Dat kun je toch niet maken tegenover je eigen burgers die moslim zijn? De mensen die daar nu met hun spandoeken staan moeten eens hun ogen open doen, en eens echt gaan nadenken over waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Dat in plaats van achter de kudde aanlopen als een schaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is het een eis die je NIET kunt stellen aan die landen, terwijl de westerse wereld WEL verplicht is moskeeën toe te laten? Dat is wel heel erg meten met twee maten. Sorry Robin, ik ben het heel vaak met je eens, maar hierin niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten die landen niet onze normen en waarden proberen op te dringen, dat moeten ze zelf doen. Wij hebben daar niets over te zeggen. Bovendien wonen er niet veel christenen in moslimstaten. Het idee dat het hier allemaal vrij en open is, en iedereen mag denken en zeggen wat hij/zij wilt, is iets wat we niet moeten beperken. Dan "verlagen" we ons naar het niveau van een dictatuur. Ieder mens moet over zijn eigen lot kunnen beslissen. Verplaats je in de schoenen van de moslims die in Amerika leven, en denk over de gevolgen die dit protest te weeg zal brengen mits het succesvol is.
Om een statement te maken voor al die miljoenen moslims die het ook verschrikkelijk vinden wat een paar idioten hebben aangericht in 2001.
En als ze het nou goed aanpakken, opent deze moskee straks haar deuren voor alle Amerikanen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEWELDIG antwoord skusme, ik hoopte al dat er nog iemand was die wel aan het opletten was. Duizend maal plus, al zul je het met 1 duimpje moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie wel!
De logica hier achter is dat Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden is en zo wil laten zien dat dit altijd zo zal blijven. Juist door deze moskee hier te bouwen laat je zien dat nog steeds iedereen, ongeacht ras of religie welkom is in de VS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Eigen geloof eerst" is in alle gevallen gebleken een belangrijker issue te zijn dan vrede. Dus wie weet, is het een poging aan te geven dat moslims in principe staan voor vrede. Maar geloof leidt er meestal niet toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien aan alle wettelijke voorschriften is voldaan qua
bestemmingsplan, hinderwet en alle vergunningen
staat er niets in de weg.
We moeten niet generaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles behalve op die plek of eromheen bepaalde plekken zyn voor moslims heilig laat het wtc heilig zyn voor joods en christen.........................

Toegevoegd na 4 minuten:
mogen wy als chritenen daar een kerk bouwen wat nooit zal gebeuren onze mening is keihard NEE!!!!