Wat zeg je tegen iemand die je niet kent

Ik ben nu op vakantie en zit ik het zwembad, dan zie je een leuke jongen-meisje maar je weet niet wat je moet zeggen, vervolgens zie je dat hij- zei heel de tijd naar je kijk, wat moet je tegen zo iemand zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Dé vraag, die iedere vakantieganger stelt, als hij/zij een landgenoot tegenkomt : Waar kom jij vandaan?
Bij niet-landgenoten : Ben jij al lang hier? of : Hoe lang ben jij al hier?

Veilige vragen voor een eerste contact, juist omdát ze zo afgezaagd zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, wat is het hier leuk he?
Dan krijg je vast een antwoord.

Of, waar kun je hier leuk uitgaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de taal spreekt is dat al erg makkelijk en zeg je gewoon hoi.
kijk wat of diegene aan het doen is en haak daar op in, dan merk je vanzelf of er een klik is en krijg je vanzelf meer aanknopingspunten...
je kunt het initiatief nemen en diegene vragen mee te gaan zwemmen/de buurt verkennen/disco/wat drinken/souvenirtje kopen...
succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bepaal inderdaad de nationaliteit van de gene. Als je je zeker genoeg voelt om de taal te spreken -of hij/zij is nederlands, benader de gene dan met een open vraag.

Iets waar hij/zij dus geen ja of nee op kan zeggen, maar een zin moet samenstellen. Als de gene kan antwoorden met ja of nee dan krijg je gelijk weer de bal terug en kan het een nogal knullig moment worden.

Op die manier krijg gelijk een interactieve sfeer. Vraag waar ze gisteravond zijn uitgeweest of wat voor plannen ze nog hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon ,een knik met je hoofd en HOI zeggen ,dan zegt ze hoi terug,en dan vraag je of ze het leuk vind hier.
en zo kom je in gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die sociaal wat minder sterk zijn, vragen zich dit soort dingen af.

Maar dat zou je eigenlijk helemaal niet moeten doen..

Gewoon eropaf stappen en zien of en hoe het gesprek zich ontwikkelt.

Spontaan zijn in je handelwijze en heel veel gevoel voor humor bezitten. Daarmee kom je al een heel eind.

En zeker niet bang zijn OM contacten te zoeken c.q. te leggen.

Als je verlegen zit om een openingszin, zeg je tegen een jongen maar iets over de omgeving, over het weer, over zijn haar enz.

Met een meisje kun je al gauw een complimentje makend contact leggen..omdat de meeste meisjes er leuk uitzien.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Mensen die sociaal wat minder sterk zijn, vragen zich dit soort dingen af." Hmm.. Is dat relevant om te vermelden? Denk dat Rianneloves er vast geen boodschap aan heeft, maar wel vanaf "Gewoon er op afstappen.." en verder ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik hiermee probeer te bereiken is een zekere bewustmaking van de persoon kwestie. Zodra je je van iets bewust bent..kun je immers aan jezelf gaan werken. Dank overigens voor je opmerking. Gr. Ton
Als er iets aan die persoon te zien is wat je leuk of opvallend vindt, kun je daar een aanknopingspunt vinden. Als het dan niet blijkt te klikken, heb je je beperkt tot iets oppervlakkigs en kun je de persoon verder links laten liggen, zonder voor gek te staan.
Wel handig als je weet in welke taal je iemand moet benaderen. Maar ook weer geen ramp hoor, als het niet spoort.
Een mogelijkheid: " Ben je Nederlands? " ( vragende blik ) " Are you English? German? enzovoort) En als elkaars taal niet verstaan wordt, kun je nog altijd een verontschuldigend, spijtig gebaar maken. Klaar. Wat kun je er verder mee. Met iemand waar conversatie onmogelijk mee blijkt, zul je moeilijk iets gezelligs ondernemen.
Als je elkaars taal wel spreekt: " Leuk haar heb je zeg.." of: " Waar koop je zulke gave slippers..?"
Zeg niet: " Ik zie dat je steeds naar me kijkt" . Want dit schrikt waarschijnlijk enorm af. (Veel mensen hebben niet door dat ze zo kijken of zelfs staren).