Moet je, om tegenwoordig naar het voetbal gaan, een hooligan zijn of een sky-box bezitten?

Als kind ging ik wel eens naar voetbal kijken. Door het toenemede geweld, agressieve spreekkoren en grimmige sfeer in het algemeen vond mijn vader het wel mooi op een gegeven moment en zijn we ermee gestopt.

Nu zou ik wel weer eens willen maar heb het idee dat je dan tussen de hooligans moet gaan staan of iemand moet kennen met een sky-box.

Wie geeft mij tips hoe ik als gewoon burger een keer naar een thuis wedstrijd kan gaan van bijvoorbeeld Feyenoord, Ajax, Az en PSV? Zonder tussen de hooligans te staan of in een sky-box te moeten ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet.

Het is een klein groepje raddraaiers dat voor tumult zorgt, het merendeel van de tribune bestaat uit burgers net als jij die gewoon een leuke middag wil hebben.

Zelf ben ik de afgelopen jaren regelmatig in een stadion geweest. Nu moet ik er bij zeggen dat geen van de wedstrijden een Feyenoord, Ajax, AZ of PSV betrof, bij mij was het oranje, jong oranje, jong engeland, jong Argentinie en Real Madrid.
Nooit enige problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat iedereen die op de tribunes zit een clubcard heeft en hoe zit dat dan met die acties waarbij je kaarten kunt winnen voor een voetbalwedstrijd in de eredivisie?
Als het je gewoon om het voetbal gaat en de sfeer en niet zo zeer om een bepaalde club, dan kan je ook overwegen om een wedstrijd in Duitsland te bezoeken. de stadions van Schalke, en nog beter, Dortmund liggen niet zo heel ver van de grens. Kaarten kun je gewoon in de stad kopen of via internet.

Verder zijn er vrijwel geen controles bij de ingang, de sfeer is gemoedelijk en de fans van verschillende clubs lopen gewoon naast elkaar buiten het stadion. Wel even iets anders als je die voetbalcultuur in Nederland gewend bent!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon een kaartje kopen en gaan zitten of staan. Met het geweld valt het wel mee. Het ene na het andere toeschouwersrecord wordt gebroken en dat zijn alleen maar hooligans. Het is wel een groot verschil of bij de harde kern gaat zitten of op de familietribune. Maar ik kan uit eigen ervaring spreken dat bij PSV het meestal redelijk gemoedelijk is. Zelfs uitspelende supporters konden vrij rond lopen in de stad met shirtje en sjaaltje aan. Alleen als je totaal geen gevloek of getier wil horen en stil een wedstrijdje wil kijken, dan kan je idd beter niet naar een voetbalwedstrijd gaan. Voetbal is een volkssport en daar hoort sfeer en emotie eenmaal bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal niet. Bij Ajax heb je 2 vakken waar je beter niet met je kinderen kunt zitten, zolang je voor dezelfde club bent doen ze je niets hoor. Als jij in het sfeer vak bij Ajax gaat zitten met een Feyenoord shirt, dan vraag je om problemen. Maar over het algemeen zit je wel gewoon veilig hoor. Zondag nog naar Ajax - AZ geweest met alleen maar gezellige mensen om me heen. Natuurlijk heb je er wel fanatiekelingen bij zitten die schreeuwen en fluiten als de scheidsrechter (in hun ogen) een foute beslissing maakt. Maargoed als je er voor je rust komt kan je beter sport1 bestellen.