Vissen eten meestal alleen vissenvoer. Als je dan een vis wilt voeren zou je eerst helemaal vissenvoer moeten gaan kopen, terwijl je vogels restjes brood en dergelijke kan geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat vogels overal zijn en niet overal is een vijver met vissen. Bovendien komen de meeste vissen niet zo ver naar de oppervlakte zodat je ze kunt voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het veel leuker is om te zien, dat de vogeltjes je gulle gaven waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen dat wel als er ergens vissen in het water zitten die bijvoorbeeld brood eten.
Ik ken plekken waar mensen de eenden en de karpers tegelijk voeren.
En mensen die koikarpers hebben in een vijver, voeren ze soms zelfs uit de hand, zie het filmpje hier: http://www.youtube.com/watch?v=VeGKrgZbxxc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooie vijver met Koi-karpers en die in de zomer af en toe voeren is een fantastisch schouwspel. Ze eten zelfs uit je handen.
http://www.youtube.com/watch?v=uFoYvAkszSM

http://www.youtube.com/watch?v=_Vn6POx9StY

Of karpers voeren in een dierentuin.

http://www.youtube.com/watch?v=AK8g62zDlTk

enne ik voer hoogst persoonlijk iedere dag mijn vissen in mijn aquarium :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt niet.
Ik voer eenden als ik eenden zie.
En ik voer de vissen in mijn vijver ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vijvers met grote vissen, zoals karpers, die tamelijk tam zijn en zo ongeveer uit je hand eten, zie je wel mensen, die de vissen ook voeren. Voorbeeld zijn de vijvers in dierentuinen, zoals de Apenheul.

Om vissen te kunnen voeren moet je echter wel op zoek naar zo'n vijver, terwijl vogels voeren makkelijker gaat. Iedereen die een tuin heeft, heeft wel eens bezoek van vogels. En anders zijn er wel vogels te vinden in het dichtsbijzijnde park. Om vogels te voeren hoeft je dus minder moeite te doen. Vandaar dat dit meer gebeurt, dan het voeren van vissen.
13 jaar geleden
veel mensen gaan naar een park om de eendjes te voeren
het brood wat ze in het water gooien zakt naar de bodem en als je goed kijkt zwemmen er altijd vissen die ook het brood mee eten
dus vissen krijgen ook eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze liever vogels lusten dan visjes