kunnen twee gewone intelligente mensen ruzie krijgen?

er was hier net een burenruzie toen vroeg ik mij af of een van de twee of beide kan ook,wat intelligentie missen,ik zelf heb nog nooit ruzie gehad en zal het ook nooit krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit ruzie? Dan loop jij altijd weg voor problemen en laat je over je heen lopen..
Als de buurman in mijn tuin staat te pissen heeft hij echt een groot probleem:P

Het beste antwoord

ik denk dan meer aan beschaafdheid en beleefdheid dan aan intelligentie.
je kunt nog zo intelligent zijn ,maar mis je wat beschaafdheid dan zul je vaker tegen ruzie's op lopen dan iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft de vraag als enigste goed begrepen en redelijk beantwoord

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan. Maar....., kan ook van de warmte of de WK-spanning komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh, dat heeft meer met je temperament te maken dan met je intelligentie

of je bent heel erg vermijdend, en geeft de ander altijd zijn/ haar zin.
of je hebt helemaal geen contact met mensen, dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kunnen 2 intelligente mensen ook ruzie krijgen met elkaar.
Hoewel het niet altijd even intelligent is om ruzie te maken. Het heeft volgens mij ook vaak meer met bepaalde karakters te maken en verantwoording dan met intelligentie De ene is nu eenmaal sneller op de teentjes getrapt dan de ander.
En meestal zijn het van die rare vage rot geintjes waar men vreselijk moeilijk over kan lopen doen.
Het gebeurt dan ook vaak tijdens een opwelling. Bij ruzie komt vaak ook meer kijken dan 1 ding. Vaak ontstaat een ruzie door een hele dag opgekropte frustratie of ergenis wat er dan in eens uit komt.
En dat kan iedereen over komen. IEDEREEN ook jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone intelligente mensen kunnen natuurlijk ruzie krijgen en/of maken, dat is nl. menselijk en dat zijn zij ook.
Het heeft nl. niets met intelligentie te maken maar met gewone menselijke eigenschappen die vaak met karakter te maken hebben. Zelfs de meest vreedzame persoon kan op gegeven moment ruzie krijgen, ja, zelfs hoogst intellectuele mensen maken zich wel eens kwaad omdat ze onrecht meemaken, beledigd worden, met aantoonbare leugens geconfronteerd worden, gepest worden enz. enz. Er zijn zoveel redenen waarom we ruzie kunnen krijgen en als je nooit ruzie hebt, dan hoef je echt niet intelligent te zijn hoor, dan ben je of bang voor ruzie,
hebt weinig zelfrespect, bent heel erg tolerant, leeft volgens de RK regels ;" de andere wang toekeren" omdat je heel gelovig bent enz. Kortom, we zijn allemaal verschillend en er zijn altijd mensen bij die ons niet liggen, je kan niet met iedereen even goede vrienden zijn want daarvoor verschillen we teveel.
amc
13 jaar geleden
Goh, dat jij in de toekomst kunt kijken zeg.

Een ruzie waarbij men schreeuwt of vecht is meer een teken van onmacht. Men mist de helderheid en kunde om je gevoel en emotie te uiten op een communicatieve wijze.
Hiermee valt men vaak terug op een oerinstinct, namelijk vechten of bekvechten.
Voor dit stukje vallen ze terug in een soort van kind-gedrag. Het gedrag waarvan de ouders altijd zeggen: Stop, niet doen, hou op.

Ook intelligente mensen kunnen wel eens terugvallen op zo een gedrag. Voornamelijk als een erg bekende emotie/gevoel uit het verleden wordt ervaren. Welke nog steeds niet goed verwerkt.

Er zit vaak nog erg veel boosheid opgeslagen. En de daarbij behorende verdriet welke onder de boosheid zit.