Waardoor komt het dat een relatief klein land, zo goed is op mondiaal niveau qua voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

dat heeft niets met een klein land te maken
een voetbalveld in nederland heeft dezelfde grote als in spanje en italie en frankrijk
het zijn de spelers die zich bewijzen op het veld en aan de trainer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal is een populaire sport in Nederland, veel jongetjes gaan, al is het maar voor een aantal jaren, op voetbal.
Dan worden de goede spelertjes er al uit gepikt.
Er wordt door grote clubs ook veel gedaan voor jonge voetballertjes, zo krijgen ze mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen.
Dus de populariteit zorgt voor veel keuze van talenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland heeft uitstekende trainers die in het buitenland
erg gewild zijn, en dat zegt heel veel over de opleiding
in nederland.
Nederland heeft een uitstekende trainersopleiding.

Veel clubs hebben een eigen jeugdopleiding,en dan met
een goed opgeleide trainer,komen er vaak goede jeugd
spelers door.
En als ze in nederland doorbreken, ook dan is het leerproces nog niet afgelopen,alleen als het uitblinkers
worden , dan gaan zij ( helaas) voor veel geld naar het
buitenland,waar ze veel internationale ervaring opdoen.

Maar je moet ook geluk hebben dat een lichting spelers
( zoals dat nu is ) klaar zijn voor het grote werk.
Over enkele jaren kan het weer anders zijn , en komen
wij ( misschien ) de voorronde niet door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in aanvulling op bovenstaande: we hebben een heel goed opleidingssysteem en.... heel veel ervaring uit het verleden waar we van/uit kunnen leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede infrastructuur, veel beoefenaars van de sport mede door de goede prestaties van nu en uit het verleden, goede jeugdopleiding, goede organisatie en op zich zijn we niet het grootste land maar toch hebben we een aardige populatie om 23 goede voetballers eruit te halen. Uruguay lukt het om met 3 miljoen inwoners 2x wereldkampioen te worden en nu weer een halve finale. Dus in vergelijking daarmee valt het klein zijn weer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is een vlak land. Hierdoor zijn er veel plekken beschikbaar waar, op een goede ondergrond, gras, met een bal gespeeld kan worden. Jongens leren als het ware, vanaf de moederschoot, al voetballen. Meisjes tegenwoordig ook. Al is het straatvoetbal van vroeger, tegenwoordig minder mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een land als de VS, is zoveel groter als NL en is verhoudings gewijs veel vlakker. Hier zitten 16 miljoen potentiële voetballers, daar 240 miljoen potentiële voetballers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
300 miljoen Flora, maar je kunt de VS niet vergelijken met Nederland omdat voetbal daar niet volksport nummer 1 is. Maar toch is dit antwoord wel heel ver gezocht Ineke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Robin, je heb gelijk. Maar die 60 miljoen Mc Donalds fans neem ik per definitie niet mee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha;)
Mondiaal goed? We doen het nu leuk op het wk maar voor de rest stelt het Nederlands voetbal bar weinig meer voor op de wereld. Vooral door geldgebrek. Vroeger waren wij ook geen groot voetballand, maar eind jaren 60 en begin jaren 70 zijn wij als land gezegend met een paar grote talenten en vooral een coach, Rinus Michels. Wat mij betreft de grondlegger van onze successen. Een man met visie, die een totaal andere vorm van voetbal bedacht en dat hier introduceerde. Mede daardoor is ons voetbal zich gaan ontwikkelen, en heeft ons de al dan niet kleine succesjes opgeleverd.