Is het zo eenvoudig om in Nederland aan een vuurwapen te komen? Zie extra uitleg;

http://www.nu.nl/binnenland/2285424/schietpartij-in-woning-rotterdam.html
Ik heb het idee dat er steeds meer schietpartijen zijn? Blijkbaar kunnen mensen met de juiste contacten vrij eenvoudig aan een vuurwapen komen??
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit allemaal mensen zijn die lid zijn van een schietvereniging en die dus puur voor de sport gaan schieten en zich aan de regels houden?

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar een vuurwapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.8K

Antwoorden (6)

Je hoeft in Nederland nergens lid van te zijn om een vuurwapen te kopen. Ga naar een kroeg in Rotterdam of Amsterdam in wat minder goede buurten en je krijgt er alles aangeboden wat je wilt. 100 euro voor een wapen is veel in het juiste circuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar over genoeg 'flappen' beschikt is alles te koop in Nederland.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hier bijna net zo makkelijk aan een wapen komen als in Amerika. Zoals mijn voorganger al schreef dat je in een beetje een kroeg al alles kan vinden voor relatief weinig geld. Je moet even de juiste personen kennen, maar die vind je heus wel als je echt een wapen wil hebben. Ook op Marktplaats wordt van alles aangeboden, alleen moet je de code taal kennen om het te begrijpen. Ga even over de grens naar Belgie, daar is het helemaal een makkie.
Het licht er maar net aan hoe hard je het nodig hebt en met een beetje inspanning kun je kiezen wat je wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het helemaal niet zo makkelijk als het wordt voorgedaan. Een makkie in Belgie? Ook daar hebben ze regelgeving. Ik heb echt het idee dat het niet zo makkelijk lukt in "een beetje kroeg"de mensen die daar komen zijn toch ook niet achterlijk? Kleine moeite voor een agent om daar in burger te infiltreren lijkt me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een agent mag niet actief kopen. (=uitlokking)
Ook zal je niet snel met een grote verkoper in contact komen, maar met kleine jongens en dat is niet interessant voor de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klaas dat ben ik helemaal met je eens,maar je weet nooit wat er met zo,n wapen uitgespookt is.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wayan, ik snap jou gedachtegang wel, maar neem nu maar van mij aan dat het echt zo is. Je kunt natuurlijk ook oogkleppen opzetten, maar links en rechts van jou gaat het leven gewoon door en is alles te verkrijgen wat je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit schromelijk overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou recht om dat te geloven. Ik weet gelukkig beter...
Veel wapens werden tot 2006 in België gekocht waar ze legaal verhandeld mochten worden. Inmiddels is dat gelukkig verleden tijd, maar er zijn altijd nog veel illegale wapens in omloop. Zo'n ding verslijt ook niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Wayan;

uit het feit dat er zoveel schietpartijen in het nieuws komen mag je niet afleiden dat het kopen van een vuurwapen dus maar zo makkelijk gaat. Er zijn zoveel nieuwskanalen tegenwoordig die elkaar keihard beconcurreren dus wanneer er dan zoiets gebeurt wordt het ook uitgebreid verslagen ook. Het aantal illegale vuurwapens zalgerust wel toegenomen zijn, maar de manier waarop wij dat ervaren vertekent het beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zelfs in NL eenvoudig om een vuurwapen te kopen! Via internet is het dood eenvoudig om discreet een vuurwapen in huis te krijgen!
Helaas is het in diverse landen, doodnormaal om zonder vergunning een wapen aan te schaffen.
Mocht je in 1 van deze landen verblijven en je koopt een wapen die je graag thuis wil hebben, dan verstuur hem via de post in een discrete verpakking naar je eigen adres!
(niet zelf meenemen in je koffer of i.d)
Zoek maar ff op marktplaats etc. en je zult verbaast staan wat je met geld allemaal kunt kopen!