Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als je na een heel heftige mishandeling geen hulp krijgt van slachtoffer hulp?

Mijn zoon zijn auto is af gepakt na bedreiging door meerdere personen met een peuk op zijn ogen en zijn auto met hem er in totaal los gereden. Slachtofferhulp zegt ik kan niks doen ga maar op zelfverdediging,

4 maanden geleden
ronron1212
4 maanden geleden
Wat wil je dat ze doen dan?
tinus1969
4 maanden geleden
Wat vind de politie er van?
ronron1212
4 maanden geleden
Politie heeft geen gezag over slachtofferhulp
tinus1969
4 maanden geleden
Maar kan wel opsporing/vervolging startten nav de mishandeling.
ronron1212
4 maanden geleden
Ja dat klopt dat lijkt me ook een logische stap
crispy
4 maanden geleden
Het ligt er maar net aan wat je van ze verwacht en wat je aan ze hebt gevraagd.
Je kunt bij hen terecht voor emotionele steun, ze ondersteunen in het strafproces en helpen je je schade vergoed te krijgen.
Als je aan ze vraagt 'los dat voor me op' dan vraag je te veel. Ze willen helpen, maar ze lossen het probleem met die misdadigers niet op voor je.
Dirkva55
4 maanden geleden
Bij de politie geweest, die zijden dat ik voor hulp naar slachtoffer hulp kon gaan en die mij konden begeleiden voor vervolg stappen. Maar als ze amper luisteren wat er gebeurd is en binnen vijf minuten weer buiten staan dan heb je er niet zo veel aan.
tinus1969
4 maanden geleden
Welke vervolg stappen had je zelf bedacht?
Dirkva55
4 maanden geleden
Waar je terecht kan om het heel heftige gebeuren te verwerken zoals ze doen bij andere heftige gebeurtenissen.
Jammer dat in zulke instanties nog gel in gestoken word.
tinus1969
4 maanden geleden
Voor zulke verwerking moet je naar een psycholoog; begin metvern afspraak bij de huisarts.
ronron1212
4 maanden geleden
@Dirkva55 gel wat is dat? Je praat over een vrijwilligersorganisatie
Inekez1
4 maanden geleden
@ronron, gel moet natuurlijk geld zijn. Ook een organisatie waar vrijwilligers werken heeft onkosten. Bovendien werken bij Slachtofferhulp Nederland ook nog ruim 500 betaalde medewerkers. Vrijwilligers die voor Slachtofferhulp werken, horen wel gewoon hun taak goed te doen. En dat is slachtoffers helpen. Dat begint met serieus nemen, luisteren, geruststellen en dan zo nodig doorverwijzen, intern of extern.
Inekez1
4 maanden geleden
@Dirkva55, heb jij als ouder contact gezocht met Slachtofferhulp, of heeft je zoon (hij is het slachtoffer!) om hulp gevraagd bij Slachtofferhulp?
ronron1212
4 maanden geleden
@Inekez1 ik ken slachtofferhulp er goed en ik weet dat iedereen daar serieus wordt genomen. De personele bezetting is mijn bekend en hun kosten ook dus ik weet niet wat je me hiermee nu wil vertellen. Ik weet alleen niet wat de vraagsteller nu verwacht van slachtofferhulp het zou fijn zijn als hij hier op zo reageren. Voor we allemaal verhalen gaan verzinnen.
HeerVoldemort
4 maanden geleden
In principe krijg jij geen hulp van slachtofferhulp. Je zoon is het slachtoffer. Als hij geen hulp krijgt en hij heeft dit wel nodig, dan moet hij naar de huisarts gaan, die kan hem doorverwijzen naar professionele hulp.
Dirkva55
4 maanden geleden
Als ze inderdaad geen hulp willen of kunnen bieden moeten ze zich ook geen slachtoffer HULP noemen. Dan hoeft de politie of andere instanties je ook niet door te sturen naar hun voor hulp. Dan is het meer voor de gezelligheid.
ronron1212
4 maanden geleden
@Dirkva55 geef eens antwoord op de vraag wat voor hulp zoek je dan bij ze?
Dirkva55
4 maanden geleden
Wat ik al eerder gezegd heb, en wat de politie gezegd heeft dat die je een beetje kunnen begeleiden waar je moet wezen voor de vervolg stappen., maar dat had ik al eerder gezegd,
ronron1212
4 maanden geleden
Als jij dat gevraagd hebt of zij dat kunnen dan is de vraag of je het duidelijk genoeg gevraagd hebt het slachtoffer dus
ronron1212
4 maanden geleden
Vervolg stappen kun je alleen maar nemen als de daders bekend zijn dan kun je naar een jurist gaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing