hoeveel mensen blowen er in Nederland en wat is de totale dagelijkse hoeveelheid landelijk gezien

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd heb ik er geen idee van. Heb geen enkele ervaring met blowen (rook zelfs niet eens). Maar mijn buren blowen iedere dag en wel meer dan 4 per dag, het ziet blauw van de rook. Ze doen dit natuurlijk wel netjes buiten voor mijn voordeur, dus de geur is heerlijk te ruiken in mijn slaapkamer. Niet dus! Denk ook niet dat iedere gebruiker deze hoeveelheid dagelijks rookt. Toch zijn er meer gebruikers dan dat we weten. Zelfs in onze vrienden- en kennissenkring. Tot mijn verbazing hoorde ik laatst een kennis die vertelde dat hij wel eens een joint rookt, om te ontspannen. Nooit gedacht dat deze persoon een joint zou roken. Kunnen we wel een landelijk peiling van gebruikers geven?

Nou toevallig las ik gisteren een stukje in de krant dat de gemiddelde koffieshop ganger hier in mijn woonplaats 28 jaar is en 4 joints per dag oprookt . Dat vond ik tamelijk veel. Ik ga er van uit dat het in de rest van Nederland wel ongeveer gelijk is met hier. Na schatting zal het ongeveer de helft van de bevolking zijn die wel eens gebruikt. (doelgroep 16 jaar tm 65 jaar ongeveer)

Bronnen:
tubantia

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100