Is de stem in je hoofd van je geest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gek, dat die stem toonloos is en je hem/haar tóch kunt horen(bij mij, althans...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit erover nagedacht over deze vraag 8D goeie vraag ;D

Het beste antwoord

Nee dat is niet je geest ,je denkt dat je wat hoort maar dat zijn je gedachten die je gewaar word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker weten. +

Andere antwoorden (7)

Als je in geesten geloofd, dan kan je dat zo noemen. Het is je bewustzijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stem in je hoofd kan meerdere oorzaken hebben. Je kunt jezelf horen. Of je denkt dat iemand je opdrachten geeft. Of je bent gevoelig voor de gedachten van andere mensen. Of je ervaart de stem van God. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Over het algemeen, dus met het merendeel van de mensen, is de stem die je hoort van jezelf. Bij de meeste mensen is dat een gedachte. Bij sommige mensen -zoals bv bij DIS- horen ze andere ikken.

Als je meer info wilt dan kan je mij een pmtje sturen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is denken dat te zeer serieus genomen wordt, meer niet. Geesten manifesteren zich niet als stemmen in je hoofd. Het is denken dat je hoort en je neemt het te serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
wat is te serieus?
Je denkt met woorden en in zinnen.
Meestal gaat dat in je hoofd, soms loop je ook wel eens hardop te praten in jezelf, bv wanneer je met iets lastigs bezig bent en/of alleen bent.
Deze 'stem' is dus de manier waarop jij aan jezelf je gedachten laat horen.

Je geest, je waarlijke ik, komt niet zo makkelijk naar voren.
Je geest leren horen en volgen moet je leren, bv met meditatie. Maar hij is er altijd.
Je geest laat je bv intuitief de juiste keuzes maken, liefde schenken en nemen en wakker worden met onverklaarbare blijdschap of verdriet in je hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is je alter ego.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is je geweten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat jij zelf als je geest beschouwd. Wanneer jij jou bewustzijn je geest noemt zeg ik ja.