Wat gebeurd er met een kind bij ziekenhuisopname alleenstaande moeder zonder vangnet?

Alleenstaande moeder, geen familie of vrienden die het kind kunnen opvangen. Kind is 2 of 3 jaar oud. Hoe gaat dit in zijn werk?

7 maanden geleden
4K
TurfGraver
7 maanden geleden
Het zal naar kinderopvang moeten.
Wie, wat en hoeveel betaald hangt er vanaf hoe je verzekerd bent.
TurfGraver
7 maanden geleden
Hier info over hoe je dat als verantwoordelijke ouder kunt regelen.
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/kinderopvang
HannekeJanssen
7 maanden geleden
Daar moet je echt mee aan het werk - zoek iemand bij wie je kind terecht kan! Misschien via de creche / kinderopvang, waar het kind naartoe gaat? Want er kan altijd iets onverwachts gebeuren, of je kunt plotseling overlijden. Vreselijk idee, zeker als alleenstaande ouder van een (jong) kind, maar je moet wel iets bedenken / iets regelen (want anders doet de rechter dat tzt).
(Dit natuurlijk als dit geen hypothetische vraag is, maar het echt om jouw situatie gaat...)
tinus1969
7 maanden geleden
Neem contact op met de huisarts, en laat je van daaruit doorverwijzen.
Inekez1
7 maanden geleden
Het hangt er ook van af hoe lang die ziekenhuisopname gaat duren. Is dat kortdurend en kan de moeder daarna weer zelf voor het kind zorgen, dan wordt het kind tijdelijk opgevangen bij een creche of crisisopvang. Als het langer gaat duren wordt een pleeggezin gezocht.
LillyBitch
7 maanden geleden
Voor als ik bv kom te overlijden als mijn kind nog minderjarig is, heb ik geregeld door mensen als voogd aan te wijzen. Hier kan je 2 personen voor registreren. Hun zijn niks verplicht maar worden wel als eerst gevraagd voordat er een pleeggezin wordt uitgezocht.

Antwoorden (1)

Hiervoor hebben we in Nederland een uitgebreid netwerk, noodopvang of crisisopvang.
7 maanden geleden
ronron1212
7 maanden geleden
Noodopvang of crisisopvang dat is iets anders @jc54