Ik krijg de indruk dat de oorlog in Israël het heftigste ooit is geweest, is dat ook zo?

Als ik het nieuws moet geloven is het allemaal erg dreigend en gruwelijk wat daar momenteel gaande is. Is dit al eens meer gebeurd dat het zo grauwig is momenteel?

7 maanden geleden
2K
erotisi
7 maanden geleden
Het wapenarsenaal van nu is wss beter dan in de oorlog van 1967
ronron1212
7 maanden geleden
Het is een ander soort strijd @erotisi
tinus1969
7 maanden geleden
Heftigste ooit? De heftigste crisis in Israel sinds jaren, maar tot nog toe veel kleiner dan bv Vietnam Korea of zelfs Oekraïne.

Antwoorden (2)

Nee, dat is onzin. Elke oorlog is gruwelijk voor de betrokkenen. Probleem van dit moment is vooral dat we "alles", en alles tegelijk, zien.
Bijv. in het verleden kon er een bomaanslag zijn in Jeruzalem, terwijl mensen in een hotel om de hoek daar niets van meekregen - en het pas later op het nieuws zagen en hoorden. Nu zien we ook in Nederland, op grote afstand van de oorlogen die er gaande zijn, alles wat er in Israel en in de Gazastrook gebeurt, en wat er in de Oekraïne gebeurt, en in Afghanistan - en voelen ons erbij betrokken. Dat is niet gezond.
7 maanden geleden
HannekeJanssen
7 maanden geleden
Vervolg op mijn antwoord (ik kan maar een antwoord geven): Ja, het is wél gruwelijk wat er gebeurt in Israel en Gaza - maar niet het meest gruwelijke.....
Amadea
7 maanden geleden
Kleine correctie: het land in Oost-Europa heet Oekraïne, zonder lidwoord.
SentWierda
7 maanden geleden
@Amadea. Helemaal juist. Het huidige gebruik van het lidwoord 'de' is verklaarbaar: tot circa 1980 was de gebruikelijke benaming: de Oekraine.
HannekeJanssen
7 maanden geleden
Ik wist het toen ik het tikte, dat daar discussie over was....
De huidige oorlog speelt zich af vanuit een beperkt gebied: Gaza is circa 1% van de oppervlakte van Nederland.
Er zijn tientallen voorbeelden te geven van oorlogen die een veel groter gebied omvatten en veel meer slachtoffers kostten.. Zoals nu de strijd tussen Rusland en Oekraine.
In Israel bijv. de Zesdaagse Oorlog in 1967: Israel in oorlog met vier veel grotere buurlanden. Totaal circa 12.000 doden.
7 maanden geleden